# Extreme E

Extreme E'de Continental Çekiş Mücadelesi

Extreme E yarış serisinde Continental'in Çekiş Mücadelesine daha yakından inceleyelim

The Odyssey 21 in action

Extreme E yarış serisi, en iyi marjların verdiği kararlarla bilinir, bu da her bir puanının ne kadar değerli olduğu anlamına gelir. Her takımın yarışları bitirdiği yere göre verilen standart puanların yanı sıra, pilotlar Continental'in Çekiş Gücü Mücadelesi'nde bonus puan kazanırlar.

Extreme E formatı

Çekiş Gücü Mücadelesi'nin teknik özelliklerine girmeden önce, Extreme E'nin temellerini gözden geçirelim. Halihazırda bir Extreme E uzmanıysanız, okumaya devam edin.

Bu süreçte pilotların acımasız koşullarda sınırlarını zorlamak için dikkatlice hazırlanmış bir parkur olacaktır. On takımın her biri bir erkek sürücü, bir kadın sürücü, bir elektrikli SUV ve tabii ki dört yüksek performanslı Continental lastiğinden oluşmaktadır.

Her yarış üç aşamaya ayrılır: İki eleme turu ve ardından finaller. Eleme turları, hangi takımların final yarışlarından hangisinde yarışacağını belirler ve sonunda şampiyonluk puanları verilir.

Takımlar 1'den 10'a kadar sıralanır ve buna göre puan verilir. Birinci olan takım 25 şampiyonluk puanı alırken onuncu sıradaki takım ise sadece bir puan alır. Bu puanlar, genel Extreme E lig tablosundaki sıralamada yer alır. Sezonun yarışıları bitikten sonra toplamda en yüksek puanı alan, Extreme E şampiyonu olacaktır.

Traction Challenge Infographic

Continental Çekiş Gücü Mücadelesi

Herhangi bir sıradan yarışta, bir başlangıç ​​noktası ve bir bitiş çizgisi bulunur. Ama bildiğiniz gibi Extreme E, sıradan yarış serilerinden çok uzaktır. Her Extreme E yarışı, daha önce 'Süper Sektör' olarak, şimdiyse Continental Çekiş Gücü Mücadelesi olarak bilinen önceden tanımlanmış bir bölüm içerir.

Bir bakıma, tüm Extreme E sezonu büyük bir uluslararası çekiş gücü mücadelesidir. Bu zorlu mücadeleyi CrossContact lastiklerimize sorabilirsiniz! Bununla birlikte, Continental Çekiş Gücü Mücadelesi’nin en güzel yanlarından biri, parkurun bu bölümünü en hızlı sürede tamamlayan takıma, pozisyonlarına bakılmaksızın beş ekstra şampiyonluk puanı verilecek olmasıdır.

Eleme turlarından finale kadar her bir sürücü için en hızlı Çekiş Gücü Mücadelesi süresi kaydedilecektir. Bir takımdaki iki sürücünün en hızlı süreleri toplanacak ve en düşük toplam süreye sahip olan takıma potansiyel olarak önemli olan beş bonus puan verilecektir.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing

Size Çekiş Gücü Mücadelesi puanlarının ne kadar önemli olabileceğine dair bir fikir vermek için: Birinci sezonun sonunda, RXR ve X44'ün her ikisi de tam olarak 155 puana sahipken, Rosberg çifti (RXR), biraz daha hızlı toplam süreleri sayesinde eşitliği bozarak unvanı perçinlemiştir. X44'ün yol boyunca bir yerde beş tane daha Çekiş Mücadelesi puanı aldığını hayal edin… Hesabı kendiniz yapabilirsiniz.

Bir takım bir yarışta geride kalıyorsa ve konumları zaten az çok belirlenmişse, gazı kökleyerek Çekiş Gücü Mücadelesi bölümünden geçmek ve puan almak için hala şansları vardır.

Yeni beraberlik bozan mücadele

Yarışın her aşamasına ekstra bir rekabet avantajı sağlamanın yanı sıra, Çekiş Gücü Mücadelesi aynı zamanda bir beraberlik bozucu olarak da kullanılmaktadır. Örneğin, iki yarı finalin her birinden üçüncü olan takımlara, hangisinin Çekiş Gücü Mücadelesi'ni en hızlı tamamladığına bağlı olarak, yarış bitiminde 8 veya 6 puan verilecektir.

Peki iki takım eleme turlarında aynı sonucu alırsa? Kimin hangi finale gideceğine nasıl karar verilecek? Doğru bildiniz: Çekiş Gücü Mücadelesi!

Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, and Mikaela Ahlin-Kottulinsky (SWE), Rosberg X Racing, 1st position, celebrate with their team on the podium