Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

stage_image1_lg

Hakkımızda

Geleceğin lastikleri

Çevreye Duyarlı: "Sürdürülebilirliği geliştiriyoruz"

Lastik geliştirme sürecinde temel hedefler, kaynakların korunması ve yakıt ekonomisidir.

Lastik üreticisi Continental için sürdürülebilirlik konusu birinci gündem maddesidir. Çeşitli alanlardan uzmanlar araştırma-geliştirme, test ve üretim sektörlerinde, geleceğin lastiklerinin üretim, kullanım ve geri dönüşüm safhalarında daha da verimli ve çevre dostu olması için çalışır. Bu süreçte her bir lastik bileşenini inceleyip gerekirse çevresel yetkinliği daha yüksek materyallerle değiştirirler. Ayrıca daha fazla sürdürülebilirliğe odaklanmak Continental üretim süreçlerine de kapsar. Örneğin, ömrünü tamamlamış lastik kauçuğunun sırt kaplaması ile yeniden kullanılmasını kapsayan, atık kauçuğun üretim döngüsüne geri kazandırılması için yenilikçi bir süreç geliştirilmiştir.


Sponsoring

Hibrid ve elektrikli araç lastikleri CO2 emisyonunu azaltmaya yardımcı olur.

Continental ailesine en son katılan ürün, standart lastiklere oranla yuvarlanma direncinde yüzde 30’a kadar düşüş kaydeden hibrid araçlar için özel bir lastiktir. Bu kauçuk eklenmiş hibrid modeller, içten yanmalı motorları ile katedilen mesafeleri azaltabilir, elektrik modundayken gidilen mesafeleri artırabilir. Continental lastik mühendisleri emniyetle ilgili özelliklerden ödün vermeden bu iyileştirilmiş yuvarlanma direncine erişmiştir. Bu lastikler ıslak zeminde yuvarlanma direnci ve fren mesafesi ile A derecesine ulaşarak AB Lastik Etiketini almaya hak kazanmıştır.


sponsoring_02-Image

Karahindibadan üretilen kauçuk ve “lastik fabrikasının yanında ekim alanı".

Continental’in toplum tarafından daha çok bilinen sürdürülebilirlik faaliyetlerinden biri “karahindibadan üretilen lastiktir”. Şirket bu alanda Fraunhofer  Moleküler Biyoloji ve Uygulamalı Ekoloji Enstitüsü IME ile işbirliği içerisindedir. Amaç, karahindiba köklerinden elde edilen doğal kauçuğun (ham kauçuk), yağmur ormanlarından elde edilen doğal kauçuğun yerini ticari anlamda almasıdır. Gıda ürünleri için uygun olmayan arazide dahi karahindiba yetiştirilebilir, yani Merkezi Avrupa’da “lastik tesisleri haricinde ekili alan” hem ekonomik hem de ekolojik açıdan mantıklı bir yaklaşımdır. Kısa taşımacılık mesafeleri CO2 emisyonunda ciddi bir düşüşe yol açarken, yağmur ormanlarındaki kauçuk ağaçlarının monokültürü azaltılabilir ve lastik üreticileri global kauçuk piyasasının dengesiz fiyatlarından kendilerini bir ölçüde koruyabilir. Bir otomobil lastiği kauçuğunun yüzde 10 ila 30’unun kauçuk ağacından (Hevea brasiliensis) geldiği düşünüldüğünde, bu durumun faydaları oldukça açıktır.

sponsoring_03-Image