Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

stage_image1_lg

Teknoloji

Diğer hususlar

Lastik ebadının büyütülmesi

Ebadın büyütülmesi, daha düşük yanak yüksekliği ile orantılı daha geniş sırt yüzeyi ve daha geniş jantlar kullanılarak araç sahibine aracını özelleştirme imkanı tanır. Ebat büyütülmesi uygulamalarında lastikler açısından dikkat edilmesi gereken hususlar aşağıda belirtilmiştir:

1. Yük Kapasitesi – Orijinal Ekipman lastik donanımına eşit veya ondan daha büyük olmalıdır.

2. Şişirme Basıncı – Bir lastiği asla Orijinal Ekipman üretici tavsiyelerinden daha düşük bir şişirme basıncında kullanmayın. Ön ve arka aks lastikleri arasındaki basınç ilişkisini muhafaza edin. Daha fazla bilgi için aşağıdakilere bakın (örneğin Ek Yük (Güçlendirilmiş) lastikleriyle Standart Yük lastikleri değiştirileceğinde).

3. Hız Sembolü – Orijinal Ekipman lastik donanımına eşit veya ondan daha büyük olmalıdır.

4. Lastik Çevre Uzunluğu – Orijinal Ekipman lastik çevre uzunluğuna olabildiğince yakın olacak şekilde tutulmalıdır.

5. Lastik ve Jant kombinasyonu – Yalnızca sektörde onaylanmış lastik boyutu ve jant genişliği kombinasyonlarını kullanın.

6. Gövde ve Şasi Açıklığı - tüm servis koşullarında yeterli gövde ve şasi açıklığı olduğundan emin olunmalıdır.


Lastik ebadını değiştirmeden önce bir lastik uzmanına danışmanız daima tavsiye edilir.


upsizing

Lastik Supapları ve Lastiklerini Balansı

Kauçuk supaplar her lastik değişiminde değiştirilmelidir. Daima uygun supap kapaklarını kullanarak supap iğnesinin kirlenmesini ve buna bağlı hava kaybını önleyin.

Supap ağzı veya supap kapağına ilave herhangi bir yük konulmamalı ve yalıtma bileziğine sahip supaplarda her lastik değişiminde bilezik de değiştirilmelidir. Supap gövdesinin daima uygun tork (tork değeri: lütfen supap üreticisinin tavsiyelerine bakın) ile sıkılmış olmasına ve bileziğin sıkı olmasına dikkat edin. 210 km/s ve daha yüksek hızlarda supap bozulmasını minimize etmek için metal (kelepçeli) supaplar veya supap destekleri kullanın.

Balansı yapılmamış veya bozulmuş tekerlekler genellikle sürüş konforunu bozan bir titreşim üreterek süspansiyon ve direksiyon bileşenleri ile dönen parçalar ve lastiklerin erken aşınmalarına neden olurlar.

Tekerleğe takılmadan önce, titreşimi ve dönen tekerlek ve lastik aksamındaki balans probleminden dolayı erken aşınmaları önlemek için lastiğin balansının doğru şekilde tekrar yapılmasını öneriyoruz. 

Binek araç lastik ve jantları için supaplar