Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_goods_TT

Kamyon Lastikleri

Kauçuk Üreticisi

Bütün kauçuklar aynı değildir. Her yıl Fred Waldner’in laboratuvarında 10,000 bileşim oluşturulur. Bunların arasından yalnızca en iyileri Continental lastiklerine dönüşür.

article_66w_image1

Tayland, Endonezya ve Malezya’daki kauçuk fabrikalarından ham doğal kauçuk büyük kahve rengi balyalar halinde gelir. Hannover’deki Continental Araştırma & Geliştirme Merkezi'nde Fred Waldner ve ekibi yenilikçi ve daha da geliştirilmiş formüller kullanarak bu ham maddeyi araç lastiklerinde kullanılacak ileri kauçuk bileşimlere dönüştürüyor. Hamur laboratuvarında duvardaki raflar ve dolaplarda 1.500 farklı malzeme kullanılmayı bekliyor: farklı kaliteden doğal ve sentetik kauçuk, karbon siyahı veya silika gibi dolgu malzemeleri, anti oksidanlar ve işlem yardımcıları ile yağlar, reçineler ve çeşitli vulkanizason kimyasalları.

Herhangi bir kauçuk hamurunda en az on farklı bileşen vardır ki bu bazen yirmiye kadar çıkabilir.  Malzeme geliştirme çalışanları formülleri oluşturur.  Waldner’in ekibi önce laboratuvar ölçeğinde hamurları ürettikten sonra örnekler bilinen her yöntemle test edilir.  Her bir kauçuk hamuru belirli bir lastik çeşidinin belirli bir özelliğine dayanarak geliştirilir. Waldner’in laboratuvarında yılda geliştirilen 12.000 örnekten yalnızca iki düzine kadarı üretilir ve lastiğe dönüşür.


Kauçuk külçeleri
Malzeme araştırmacılarının yakın zamanda yapıp Waldner’in ekibine sunduğu en ustaca buluşlardan birinin özel bir durumu var: kauçuk ağaçlarından değil iş karahindiba köklerinden elde edilen doğal kauçuk. “Karahindiba kauçuk büyük balyalar yerine su dolu kovalar içerisinde 2-3 cm ebatlarında külçeler halinde gelir,” diye ifade ediyor Fred Waldner, gülümseyerek. Kuruduğunda bile çok yumuşak olan bu malzemede mikser kullanmaya gerek kalmıyor. “Her yere akıyor!" Laboratuvarda bu malzemeden iyi kalite kauçuk üretilebiliyor.  O zamandan bu yana Hannover yakınındaki Contidrom test parkurunda karahindiba kauçuk lastikler test ediliyor.


Kendi içinde bir bilim dalı
Fred Waldner beş yıl önce fiziki malzeme testleri sahasına geçmeden önce Continental’de kamyon sırt malzemesi geliştirme konusunda uzun yıllar çalıştı. “Kauçuk etraftaki en ilginç malzemelerden biri,” diye açıklıyor kimya alanında doktora derecesine sahip Waldner. “En basit halinde üç boyutlu kalıplara dökülebiliyor. Vulkanizason işleminin ardından elastik hale gelir; çekip uzattıktan sonra eski halini alır.  Ayrıca malzeme karışımına bağlı olarak kauçuğun daha elastiki ve daha fazla enerji absorblayıcı etkiye sahip olması da mümkün." Diğer bir deyişle doğru bileşimin lastiğin işlevleri üzerinde çok büyük etkisi var.  Örneğin emniyeti artırmak için fren performansının mümkün olduğunca yüksek olması veya yakıt tüketimini azaltmak için yuvarlanma direncinin mümkün olduğunca düşük olması gerekir.

Fred Waldner boş zamanlarında da kauçuğa merakını sürdürür. 43 yaşındaki coşkulu masa tenisi oyuncusu, “gerçek bir yüksek teknoloji sporu” olarak tanımlıyor masa tenisini.  Raketler için, her biri oynarken farklı bir sonuç yaratan 150 farklı kauçuk kaplama mevcut: “Kendi içinde bir bilim dalı." Ve yakın zamanda Continental buna katkı yapıyor olacak. Şirket, yeni malzeme geliştirme konusunda büyük bir kaplama üreticisiyle işbirliği yapmaya karar verdi. Yakın zamanda Conti ile birlikte şu sözler de anılıyor olacak: Oyun, set ve maç!