Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_goods_TT

Kamyon Lastikleri

Korbach’ta heyecanlı bekleyiş

Continental makes commercial specialty tires in Korbach, Germany – the only ones that still come from a western industrialized country. This was made possible by a machine that resourceful employees developed themselves.

article_66w_image1

Kuzey Sauerland’de dolambaçlı yollarda giderken ahşap balkonlarından sardunya ve begonyalar sarkan, yarı ahşap evlerden oluşan pastoral manzaralardan, ağaçlıklı tepelerden ve sevimli su depolarının yanından geçersiniz. Burada böyle yüksek teknolojili bir tesisin bulunacağını hayal bile edemezsiniz. Ve işte orada; Korbach'ın ufak kasabasında forklift, alçak dorse ve traktör için yüksek teknoloji sert kauçuk lastikler en modern teknolojili otomatik tekniklerle üretiliyor- dünyada eşi benzeri olmayan bir tesis.
Onlarca yıl boyunca pek çok üretici endüstriyel lastiklerin karmaşık taban üretim yöntemlerini basitleştirmek için boşuna uğraşıp durdu. Neredeyse tamamı vazgeçse de, Continental Korbach fabrikası çalışanları inanmaya devam ederek fikirleri için savaştılar: Tek seferde lastiğin içerisindeki tel halkaları kauçukla “birleştirecek” yeni bir base winding unit gibi. Artık onlarca kişinin elleriyle tek tek tel sarmasına gerek kalmadı.

“Uzun süredir ekipte olan ve önceki girişimlerden haberdar olan iki çalışan bunu geliştirmeye karar verdi,” diye anlatıyor Korbach Endüstriyel Lastik Üretiminin başı Stephan Disselhoff. Mevcut bir sistemi geçici olarak dönüştürerek bir makara bobin eklediler.  “Mevcut teknolojiyle istediğimizi yapabileceğimizi biliyordum,” diye açıklıyor makinenin geliştirilmesinde emeği geçen Hartwig Poqué. Patronu Hannover’da fikri sunarak fon başvurularında bulunmuş. Yine de ilk otomatik olarak üretilen taban kauçuk üretim hattından çıkana dek daha uzun bir yolumuz var.  “Pazar sabahları vardiya yokken, makineler çalışmazken burada durup tel sarardık,” diyor süreç mühendisi Siegbert Steuber gülümseyerek. “Sonra Pazartesi sabahları lastiği kesip içine bakardık. Hala yeterince iyi değil! Her defasında sonucu heyecanla beklerdik."


Esnek mucize makinesi

TSağlam bir ticari araç lastiğinin en önemli yanı tabanıdır. 11,000 kg’a kadar lastik taşıma kapasitesi düşünüldüğünde taban kauçuğu tamamen güvenilir olmalıdır. Ayrıca yeni makine küçük partiler de dahil, çeşitli ebatlarda lastik üretebilmelidir.  O dönem kontrol teknolojisinden sorumlu elektrik mühendisi Ralf Jacob, “o güne kadar yalnızca büyük miktarlarda üretim yapmaya değerdi” diye açıklıyor. Yeni makinenin çok daha esnek olması gerekiyordu.

Korbach çalışanları bir çok defa Black Forest’a, mucize makineyi inşa eden tedarikçiyi ziyarete gittiler. Oturup makinenin yazılımını yapan ve test eden tasarımcıları izlediler. İlk deneme başarısız oldu. Üretim Müdürü Stephan Disselhoff’un gözüne uyku girmiyordu. 2008 yılının sonunda beklenen oldu. Yılbaşı tatilinde fabrikanın kapalı olduğu üç hafta içerisinde mucitler, Korbach’ta yeni base winding machine (WBA) kurdular. Conti çalışanlarından kendilerine yeni yıl hediyesi. 


Çalışmaya devam

Esas iş şimdi başladı. Sistem defalarca yeniden kalibre, tamir ve optimize edildi.  Bakımdan sorumlu Helmut Oberlies yüzlerce yedek parça değiştirdi. İlk yedi yüz lastik seçilen müşterilerle saha testlerine tabi tutuldu.  Her bir performans detayı kaydedildi, veriler analiz edildi.  Araştırma ve geliştirme departmanı yeşil ışık yakınca Korbach malı yeni lastikler satışa sunuldu.

Stephan Disselhoff hala heyecan içerisinde, “küçük ama etkin ekibimiz, iyi fikirlere sahip olup amaca yoğunlaştığımızda dağları aşabileceğimizi gösterdi,” diyor. Ekibe, buluşu için patent verildi. Siegbert Steuber, Hartwig Poqué, Ralf Jacob ve diğer çalışma arkadaşları uzun süre önce yeni projeler üzerinde çalışmaya başladı.