Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_goods_TT

Kamyon Lastikleri

Motosiklet Lastikleri

article_66w_image1

Alman lastik kültürünün gerçek hikayesi


Alman İmparatorluğunun kurulduğu 1871 yılında bir kauçuk ve gütaperka şirketi kurmayı hayal etmek için dahi yenilikçi bir ruh, şaşmaz bir içgüdü ve teknoloji tutkusu vazgeçilmez bir şarttı. Başlangıçta Hannover'de bulunan fabrikamızda sadece bisiklet ve sert lastik üretiliyordu. Neredeyse çeyrek asır sonra, Hildebrand ve Wolfmüller 1894 yılında yakıtla çalışan ilk seri motoru icat eder. Logosunda hala şaha kalkan at imgesi bulunan genç Continental, en başından beri lastik pazarının itici güçlerinden biri olur ve bu dönemde gerçekleşen teknolojik atılımlara önemli katkılarda bulunur. 1892 yılında pnömatik lastik üreten ilk Alman şirketi olan Continental, 1904 yılında ise döneminde sansasyon yaratan ilk sırt desenli lastiklerini piyasaya sürer. Bu dönüm noktasından itibaren tempo gittikçe artar. 20. yüzyıl başlarında motorlu araçların yaygınlaşması, Alman lastik kültürünün en kusursuz hale gelmesini teşvik eder: Continental binlerce kilometre yol katedip durmak bilmeden gerçekleştirdiği araştırmalar sonucunca motosiklet lastiklerini icat ve test eder, onlarca patent başvurusunda bulunur. Oldukça çekişmeli geçen yarışmalarda eksiklerimizi zor yoldan öğrensek de bu yolla güçlü yönlerimizi keşfettik. 1951 yılında NSU Delfin ile saate 300 kilometre hızı aşan dünya rekoru sahibi Wilhelm Herz gibi sürücüler Continental markasını ölümsüzleştirdiler.

Bu gelenekleri, bizden önceki nesillerin sahip olduğu aynı tutkuyla bugün Kuzey Hesse şehri Korbach'da bulunan motosiklet lastiği fabrikamızda geleceğe taşıyoruz. Alman mühendislik sanatını ve asırlık "çığır açan" yenilik tutkumuzu ruhumuzda barındırıyoruz.