Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_goods_TT

Kamyon Lastikleri

Birbirinden farklı pazarlarda faaliyet gösteriyoruz.

article_66w_image1

43 milyon kilometre kare – kuzeyden güneye 14.000, doğudan batıya yaklaşık 5.000 km – ve 35 ülkede 900 milyondan fazla insan. Araştırma Geliştirme Departmanından Marco Rabe ve ekibi pek çok farklı ihtiyaçla karşılaşmış. “Müşteri beklentileri uç noktalarda olabiliyor,” diyor Continental Lastikleri Kamyon Lastik Teknolojileri Amerika Direktörü.

“ABD, filoların yalnızca lastik değil, tam kapsamlı çözüm arayışında olduğu olgun bir pazar.” Tek bir filo  müşterisi yılda 500.000 adet lastik ve kaplama lastik alabilir, diyor Ar&Ge uzmanı. “Bir yandan,  bu filolar yüksek alım güçlerinden dolayı taleplerinin ciddiye alınmasına alışkın.” Diğer yandan, diyor Rabe, bu filolar lastik performansını ve kamyon performansını izleyebilecek kaynaklara sahipler. “Yani, bunlar ürün hakkında geri bildirim veren ortaklarımız.”

Güney Amerika’da ülkeler büyük farklılık gösterir. ABD’de olduğu gibi 10.000 kamyondan oluşan büyük ölçekli filoları olmamasına rağmen Güney Amerika ülkelerindeki filolar maliyet konusunda tedbirli olması sebebiyle lastik performansını daha da yakından takip eder. “Her zaman çok ileri araçlar kullanmayız; bazen kalem kağıt yeterlidir. Ancak filolar her zaman lastiklerimizin performasını esas alır,” diye açıklıyor Rabe. Lastik performansı iki sebeple çok önemlidir - büyük farklılık gösteren yakıt fiyatları ve ülkelere göre değişiklik gösteren yol koşulları: Yakıt fiyatları 30 sent ile 10 dolar arasında değişirken, güzergahlar çıplak maden yollarından bakımlı asfalt yollara, mükemmel otobanlara kadar çeşitlilik gösterir, diyor Rabe. “Ülkedeki bölge koşullarına göre bir dizi ihtiyacı karşılayan dayanıklı ürünler tasarlıyoruz. Emniyet genellikle önem taşırken servis imkanı genellikle temin edilememektedir.” Yani müşterilerin arızalanmayacak, dayanıklı lastiklere ihtiyacı vardır. “Yani, sınıfının en iyisi ürünlerle olgun marketlere girmeye çalışırken, doğru ürünleri mümkün olan en uygun fiyatlarla sunabilmek için gelişmekte olan pazarlara odaklanırız,” diye özetliyor Rabe.

Başarımızın temelinde müşteri ihtiyaçlarını karşılama prensibi yattığı için Continental’de müşterilerimizle yakın ilişkiler kurarız.  “Lastik geliştiricilerimizin, satış ekibimizle birlikte düzenli müşteri ziyaretleri yaparak ürün performansını incelemelerini sağlarız,” diye ekliyor Rabe. En iyi geri bildirim kişinin kendi deneyiminden sağlanır.

Örnek: Brezilya’daki şeker kamışı filoları lastikleri. Belirli bir şeker kamışı ekim alanında kullanılan bu lastikleri sahada test etmek için Ar&Ge Amerika ekibinden yerel bir mühendis, satış ekibiyle birlikte düzenli olarak müşterileri ziyaret eder.  Bu şekilde elde edilen bilgiler doğrultusunda Continental kuzey Brezilya’da yeni bir “Dayanıklı Hibrid” segmentini deneyecek.