Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_goods_TT

Kamyon Lastikleri

Lütfen kopyalayın!

article_66w_image1

Başkasının işini kopyalamak hoş karşılanmaz. Ama bütün şirketler aynı görüşü paylaşmıyor: Continental Ticari Araç Lastikleri Üretim Yönetimi Müdürü Thierry Wipff ekibinin rekabet değil işbirliği içerisinde olmasını arzu ediyor.

Thierry Wipff fabrika müdürlerine fikrini açıkladığında hayretle karşılandı: Ticari araç lastiği üreten fabrikalar rekabet etmeyi bırakıp birbirini mi kopyalamalı?  Planı hem yeni hem de daha evvel duyulmamış cinstendi.

Dünya çapında fabrikaların müdürleri – ABD’den Mount Vernon, Malezya’dan Petaling Jaya, Hindistan’dan Modipuram, ve komşu Çek Cumhuriyeti’nden Otrokovice – Continental’in Slovakya Puchov’daki ticari araç lastikleri fabrikasında yapılan atölye çalışmasında buluştu. “Müdürlerin çoğu tamamen farklı bir şey görme beklentisi içindeydi,” diyor Wipff. Herkes, şirketin “Kazanma Tutkusu” değerini esas alarak en iyi Continental ticari araç lastiği fabrikasının yönetimine talip oldu. Ancak bu bile üretim müdürü için yeterli değildi: “Diğer lastik üreticileriyle rekabet halindeyiz; rekabet kendi fabrikalarımız arasında değil."

“Bugün başkasından neyi örnek aldınız?”

Continental dünyanın dördüncü büyük lastik üreticisi olarak üçüncü sıraya yükselmek istiyor.  “Bunu başarmak için müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu kaliteyi sunabilmeliyiz. Bu ancak mühendislik başarılarından üretime, kalite yönetimine kadar her seviyede bilgi paylaşımının sağlanmasıyla mümkün,” diye açıklıyor Thierry Wipff. Zor olan? Kıstaslar – fabrikaların ayrı ayrı kıyaslanması – kabul edilir bir yaklaşım. Peki doğrudan başkasından “kopyala ve yapıştır” yapmak kabul edilebilir mi? – “Kesinlikle!” diye düşünüyor Wipff . Savaşçı bir ruh kadar sürekli olarak yeni şeyler öğrenme arzusu da “Kazanma Tutkusu” kavramının bir parçası. “Amacımız performansı en üst seviyeye çıkarmak. Ve bu, ekibimizin dünya çapında yakın işbirliğiyle mümkün”, diye açıklıyor Wipff. “Her defasında tekerleği yeniden icat etmeye gerek yok."


Tecrübeli mühendis fabrikalarda yaptığı “Rutin Kontrol Turları” esnasında bazen çalışanlara doğrudan şu soruyu yöneltiyor: “Bugün başkasından neyi örnek aldınız?” “Önce insanlar gerçekten şaşırıyordu,” diyor Wipff. Artık alıştılar; ve daha sıklıkla olumlu bir cevapla geliyorlar.  Bir makine arızasında bile Wipff şu soruyu yöneltiyor: “Diğer fabrikalarda çalışan meslektaşlarınıza başlarına aynı şeyin gelip gelmediğini sordunuz mu?" Ve genellikle oracıkta bir çözüm bulunabiliyor.

Silo Mentalitesiyle Savaşmak

“Silo mentalitesi” pek çok şirkette görülen, departmanların veya grupların diğer şirket çalışanlarıyla bilgi paylaşmak istememesi durumudur. Çoğu çalışan yerinin doldurulabilir olmasından, ve bunun sonucunda yerinden olmaktan endişe eder. Ancak Thierry Wipff’e göre Continental’de böyle endişelere yer yok: “Bütün fabrikalarımıza ihtiyacımız var; her birinde farklı pazarlar için ayrı özelliklerde lastikler üretiliyor." Günümüzde modern şirketler de tıpkı okullar gibi birlikte ve birbirinden öğrenmeye odaklanıyor. Modern şirketler de departmanlar, ülkeler ve hatta fabrikaları arasında aynı yolu izlemeli. Bu, grubun rekabette her zaman bir adım önde olmasını ve büyüme hedeflerini tutturması için gerekli bir şey.

Öncelikle iyi ve kopyalamaya değer bir şey bulmalısınız ki bunu paylaşabilin.  “Her bir fabrikanın başarılı olduğu alanları listeledik,” diye açıklıyor Wipff. Bu “üstün başarı alanları”, emsal niteliğinde enerji tasarrufu sağlayan sıra dışı bakım hizmetlerinden özellikle başarılı işe alım stratejilerine kadar uzanıyor. Wipff, memnun bir şekilde “sonuçlar oldukça etkileyici,” diyor. “Herkesin tek bir fabrikayı taklit ettiği bir durumdan bahsetmiyoruz. Her bir fabrika yenilikçi yaklaşımlarla kendi zorluklarının üstesinden geldi. Bu şekilde hepimiz birbirimizden öğrenebiliriz." 

Yabancı kültürleri anlamak

Şirket, ülkeler arasında bilgi alışverişi yapabilmek için İngilizce bilgisini şart koşmaktadır. Fransa ve Romanya’nın ardından beş yıldır Hannover Almanya’da olmasına rağmen Wipff bile iş yerinde Almanca konuşmuyor. Hiçbir zaman konuşmasına gerek olmadı. Thierry Wipff diğer kültürlere saygı göstermenin özellikle önemli olduğunu vurguluyor. Fas’ta büyüyen bir Fransız olarak çok erken yaşlarda “kültür şokuyla” tanışmış ve başa çıkmayı öğrenmiş.  Bugün hala faydalandığı bir deneyim: “Uluslararası bir şirket olarak yerel kültürlerin hakim olduğu pazarlara giriyoruz; bu kültürleri anlamak dışında bir şey yapamayacağımızı biliyoruz” diyor Wippf. “Çeşitlilik demek her soruna tek çözümle yaklaşmak demek değildir. Her kültürün kendine has özellikleri var."

Başarılı olmak için tüm ekibin birlikte iyi iş çıkartması gerekiyor. “Futboldaki gibi.” diyor Wippf, “En iyi yıldıza sahip olan değil, tüm oyuncuların ortak başarı uğruna güçlerini birleştirdiği takım kazanır."