#Extreme E

Zorlu arazide sürüş: Grönland

Kuzey Kutbu'nda sürüş deneyimi

Landscape in Greenland

Kuzey Kutbu dünyanın tepesinde, donmuş kıtalar ve takım adalarla çevrili, sürüklenen buz kütleleriyle kaplı derin bir okyanusta bulunmaktadır. Ancak bu, tüm bölgenin sadece kar ve buzdan ibaret olduğu anlamına gelmez. Aslında, Grönland'daki ilk motor sporları yarışının yeri bu dokunaklı konunun altını çizmektedir. Extreme E yarış serisinin ilk aşaması, Russell Glacier'in kenarında, birkaç yıl öncesine kadar halen yavaş yavaş sürüklenen bir buz kütlesiyle kaplı olan arazide gerçekleşecektir. Zorlu arazi, sürücülere, arabalarına ve özellikle lastiklerine bir meydan okuma sunacaktı. Yüksek performanslı elektrikli araçların karşılaştığı ana zorluk, en yüksek hızlarda seyahat ederken kaygan yüzeylerde yol tutuşu ve çekişinin korunmasını içerecekti.

Öte yandan, ekipler yılın en uzun günlerinde 24 saate kadar gün ışığına maruz kalacaklardı. Extreme E yarışmacılarının Grönland'da hem zorlu koşullarla hem de yoğun gün ışığıyla mücadele edecekti.

Grönland Manzara
Landscape in Greenland

2019 yazında Grönland buzu rekor seviyesinde eridi!

Bir günde milyarlarca ton buz kayboldu (7/30/2019)

12

Araba icon png

Bir ayda milyarlarca ton buz eridi 

200 

Yaprak icon png

Adanın yüzeyindeki buzun %60'ı eridi

60%

Bir buzulu büyük, yavaş hareket eden bir buz kütlesi olarak düşünüyoruz. Ancak buzul kütleleri aynı zamanda aşağıdan toplar ve kademeli olarak kayalar, çakıllar ve kum boyunca hareket eder. Buzullar eriyip geri çekildikçe tortu geride kalır. Grönland'ın Russell Buzulu, farklı büyüklükteki kaya kütleleri ile çevrilidir. Farklı boyutlardaki büyük kayalar, özellikle lastik yanakları olmak üzere lastikler için zorlu koşullar oluşturacaktır.

Continental CrossContact özellikle Extreme E'nin zorlu koşulları için tasarlanmış ve üretilmiş, yüksek performanslı bir arazi lastiğidir. Sırtı, hemen hemen her yüzeyde çekişi ve dengeyi artırmak için tasarlanmıştır, ancak bunun gibi engebeli arazide, tekerleğin diğer parçalarının zeminle temas etmesini önlemek imkansızdır. Bu durumda, yarış rotasına yayılmış taşların, kayaların ve aşınmış kaya parçalarının büyük, keskin kenarları, lastiğin kauçuk yanağı için bir risk oluşturabilmektedir.

Landscape in Greenland

Şu anda sosyal medyada neler oluyor?

İlgili İçerikler

Extreme E’nin bu etabı, küresel ısınmanın Kuzey Kutbu için oluşturduğu tehdidi vurgulamak için kayalık arazide gerçekleşecek. Bu arazide sürüş, insanların geleneksel olarak bölgeyle ilişkilendirdiği kar ve buz üzerinde sürmekten daha kolay görünebilir ancak gerçekte kaya, kum ve çakıllarda gezinmek son derece zordur. Tabii ki, iyi bir offroad lastiğine sahip olmak yardımcı olmaktadır. Continental CrossContact'ın sırt deseni, büyük bloklardan ve onu kum ve çakıl gibi yumuşak yüzeyler için ideal kılan omuz dışı bir tasarımdan oluşmaktadır. Ayrıca, lastiğe sıkışabilecek taşları dışarı atan özel bir özelliğe sahiptir. Yarışın bu aşamasında takım, performansı artırmak için lastik basıncını biraz düşürmeyi seçebilmektedir.

Ancak gerçek şu ki, değişen, dengesiz zeminde lastikler dengeli kontrol için gereken çekişi bulamaktadır. Kum ve çakıl üzerinde sürüş için genel tavsiye, yavaş ve sabit bir şekilde sürmektir, ancak bu bir yarıştır, bu nedenle hız isteğe bağlı değildir! Bunun yerine, sürücülerin yola odaklanması gerekecektir. Ani yön değişikliklerini minimumda tutarlarsa, dikkatlice hızlanıp fren yaparlarsa ve sabit bir ivmeyi korurlarsa, lastiklerin performansını arttıracaklardır.

Landscape in Greenland

Grönland'da Extreme E yarışmacıları uzun, nispeten "sıcak" yaz günlerinde araba kullanacaklardır. Alında sıcaklık ve ışık açısından, yaz aylarında Kuzey Kutbu mükemmel arazi sürüş koşullarını sunabilir. Diğer bazı Extreme E rotalarından farklı olarak, sürücüler fiziksel olarak ısı ve nem ile mücadele etmeyecek veya yetersiz görüş ile uğraşmayacaktır. Sürücüler için ana zorlayıcı konu engebeli ve  öngörülemeyen zemin olacaktır.

An aerial view of the paddock and the surrounding landscape