Kamyon ve Otobüs Lastikleri

stage_CPC_TT

ContiPressureCheck

ContiPressureCheck – Sık Sorulan Sorular

Genel

Otomatik lastik değiştirme tespiti (SWE – TeklastikDeğişimi): CPC yeni sensörlü bir lastiğin değiştirildiğini neden otomatik olarak tespit edemez?

Normalde CPC, 5–10 dakikalık bir sürüşün ardından, yeni lastik sensörlü tek lastik değişimini otomatik olarak tespit eder.

Tespit edememenin sebebi aşağıdakilerden biri olabilir:

  • Birden fazla yeni sensörlü lastik değiştirilmiştir.
  • ATL (otomatik dorse tanıma) aktive edilmiştir.
  • İlgili aks yukarı kaldırılmış olabilir.  Sadece yere basan aksta sürüş durumunda yeni lastik sensörü tespit edilecektir. Bu, değiştirilen lastiğin konumundan bağımsızdır.
Ekranda hangi basınç aralığı görünür?

Ekran aralığı 0 - 11.9 bardır (173 psi).
Not: 11.9 bar (173 psi) üzeri basınçlar 11.9 bar (173 psi) olarak görünür.

Lastik Sensörü ve Takılması

Lastik ve sensör muhafazasının temizliğinde başka temizleyiciler kullanılabilir mi?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH tarafından gerçekleştirilen kurum içi testler sonucunda yapışkan yüzeylerin temizliği için Tiptop Liquidbuffer ürününün kullanılması tavsiye edilmiştir (talimatlar için Kurulum'a bakınız).

  • Continental Reifen Deutschland GmbH, temizleme işleminde kullanılan diğer ürünlerin yapışkanlık derecesinin uygulama için yeterli olacağını garanti edemez.

  • Fren temizleyici ya da benzeri maddeler yapışma özelliğine zarar vereceğinden yapışkan yüzeylerin temizliğinde asla kullanılmamalıdır.  Olası sonuçlar: Lastik sensörü ve kauçuk muhafaza gevşeyerek uzun vadede lastiğe zarar verebilir.

  • Ayrıca fren temizleyicisi kullanmak lastiğe zarar verebilir.

CB2250 haricinde bir yapıştırıcı, kauçuk muhafazayı takmak için kullanılabilir mi?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH, özellikle bu amaçla yaptığı testlere dayanarak kauçuk muhafazayı takmak için Cyberbond CB2250 ürününün (kurulum rehberine bakınız) kullanılmasını tavsiye eder. 

  • Muhafazayı takmak için başka bir ürün kullanılırsa Continental Reifen Deutschland GmbH, yeterli yapışmanın sağlanacağını garanti edemez.

Lastik ebadım, Kullanıcı Rehberinde belirtilen lastik ebatları arasında bulunmuyor. CPC sistemi bu lastik için kullanılabilir mi?

Güncel listeyi burada bulabilirsiniz. Ya da, CPC sağlayıcınıza danışabilirsiniz.

CPC endüstriyel lastikler için de kullanılabilir mi?

Endüstriyel lastik kullanıyorsanız lütfen CPC sağlayıcınızla iletişime geçin.

Lastik sensörleri dolgu lastiklerle kullanılabilir mi?

Hayır.

Lastik sensörleri iç lastiklerle kullanılabilir mi?

Hayır.

Lastik sensörleri hangi marka lastiklere takılabilir?

Lastik sensörleri, kauçuk iç astara sahip her marka lastiğe takılabilir.

Takılan sensörler, lastikte balans problemine sebep olur mu?

Hayır. Bir lastik sensörü, kauçuk muhafazıyla birlikte yaklaşık 38g. ağırlığındadır.

"Sensör GEVŞEK" hata mesajına ne sebep olur?
  • Lastik sensörü , kauçuk muhafazasından çıkmıştır.

  • Kauçuk muhafaza ve lastik sensörü gevşeyerek lastikten ayrılmıştır.

  • Lastik sensörü kauçuk muhafazasının içine hatalı (önce üstü gelecek şekilde) yerleştirilmiştir.

"Sensör GEVŞEK" uyarısı veren bir lastik sensörünü neden tekrar kullanamıyorum?

Lastik sensörü, lastik içinde serbestçe hareket etmek ya da yanlış konumda takılmak üzere tasarlanmamıştır. Her iki durumda da kullanım sırasında lastik sensörü hasarlanabilir ve kullanıma devam edildiği takdirde sensörün daha erken arızalanmasına yol açabilir.

Uyarılar

DÜŞÜK BASINÇ uyarısı araç çalıştığı anda beliriyor fakat bir süre sonra kayboluyor. CPC düzgün çalışmıyor mu?

CPC düzgün çalışıyor. Basınç düşüktür, bu hata mesajına neden olur. Sürüş esnasında lastik ısınır ve basınç artar. Bu artış, uyarıyı otomatik olarak kaldıracak kadar fazla olabilir.

Düzeltici eylem: Lastiği "soğukken", yani yoğun güneş ışığına maruz kalmadan uzun süre dışarıda kaldıktan sonra tavsiye edilen basınca ayarlayın.

Neden birkaç sensörün sinyali aniden ve uzun süreli olarak kesiliyor (uyarı mesajı: SİNYAL YOK)?

Söz konusu lastik sensörlerinin sinyal seviyesi sınırdadır. Geçici bir kesinti, sensörlerin sinyal göndermesine engel olabilir. Bu kesinti şu sebeplerden kaynaklanabilir:

  • Merkezi kontrol ünitesi (CCU) veya ek alıcının çamur, kar ya da buz tabakasıyla kaplanması,
  • Kahve makinesi, su ısıtıcısı, vb. aletlerin çalıştırılmasında kullanılan inverterler,

  • Diğer elektromanyetik kesintiler.

Olası Düzeltici Önlem: Merkezi kontrol ünitesi (CCU) veya ek alıcının konumu/yönü, ilgili lastik sensörünün RSSI değerini önerilen eşik değerin üzerine çıkacak şekilde değiştirilmelidir (El terminalinin kullanımı için Kullanıcı Rehberi, bölüm 6.7'ye bakınız).

Basınç fazla yükseldiğinde uyarı mesajı verilir mi?

Hayır.

Kurulum ve Değişiklikler

Lastik sensörü tanıtma işlemi nasıl hızlandırılır?
  • Lastik sensörü DOT sembolüne göre hizalanmalıdır.
  • Lastiği takarken DOT ve valfin aynı hizada olduğundan emin olun.
  • Çift lastiklerde jantlar, iç ve dış supaplar arasında 180° açı olacak şekilde takılmalıdır.

Bu, supap yardımıyla lastik sensörlerinin yerini tespit etmeyi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır.

Tanıtma işlemi sırasında çift lastiğin iç kısmında yer alan lastik sensörü bulunamıyor. Ne yapabilirim?
  • Nadir durumlarda lastik sensörü, aynı anda çift lastiğin iç kısmında ve zeminle temas alanında bulunuyorsa tespit edilemeyebilir. Lütfen aracı lastik çevresinin yarısı kadar ileri veya geri hareket ettirin, ardından tanıtma işlemini tekrarlayın.
  • İç kısma doğrudan erişilebiliyorsa tanıtma işlemini, el aletini doğrudan bu çift lastik üzerinde gezdirerek sürdürün. 

Tanıtma işlemi, lastiklerin yarısı algılandıktan sonra kesildi. Yapılandırma süreci "Kuruluma devam et" komutuyla sürdürüldüğünde yeniden ilk lastikten başlıyor, neden?

Doğrudur. Lastik sensörlerinin yerleri tespit edilirken olası hatalardan kaçınmak için bu işlem kesintisiz devam etmelidir.

Tanıtma işlemi sırasında TÜM lastik sensörleri algılandı. Bundan sonra yapılandırma süreci kesintiye uğradı. Yapılandırma süreci "Kuruluma devam et" komutuyla sürdürüldüğünde yeniden ilk lastikten başlıyor, neden?
  • Lastik sensörleri için tanıtma işlemi tamamlandıktan sonra hala "Kuş bakışı görünüm" modundayken "Yeni kurulum" menüsünden çıkmak, sensörlerden elde edilen tüm verilerin kaybolmasına neden olur.
  • Çözüm: Son lastik sensörü ayarlandıktan sonra GERİ DÖN butonuna tekrar basın. Ekranda " YAPILANDIRMA TAMAMLANDI.  ALETİ BAĞLAYIN..." mesajı belirecek. Bu adımı tamamladıktan sonra "Yeni kurulum" menüsünden çıkmak ayarlanmış sensörlerin el aletinden kaybolmasına neden olmaz. "Kuruluma devam et" menüsünü açmak, yapılandırmayı hemen aktarmaya devam etmenizi sağlayacaktır.
Sürüş anında treyler uyarı veriyor. Kontak kapatıldığı halde uyarı lambası (Basınç Kontrol Göstergesi) yanıp sönmeye devam ediyor. CPC arızalanmış olabilir mi?

Bu treylerde CPC, KL30/KL31 (kesintisiz güç) üzerinden güç almaktadır. Kontak kapatıldıktan yaklaşık 30 dakika kadar sonra uyarı lambası sönecektir.

Lütfen göz önünde bulundurun: Normal kullanım esnasında treylerde bulunan CPC yaklaşık 60 mA (24V) ya da 55 mA (12V) değerinde akıma ihtiyaç duyar.

Treylerde bulunan CPC daimi güç kaynağına da (KL30/KL31) bağlanabilir mi?

Evet.
Lütfen göz önünde bulundurun: Normal kullanım esnasında treylerde bulunan CPC yaklaşık 60 mA (24V) ya da 55 mA (12V) değerinde akıma ihtiyaç duyar.

Parametrelerin kurulumu veya değişiminden sonra yapılandırma/değiştirme olmadı. Neden?

CPC sisteminin yeni parametreleri kullanabilmesi için yeniden başlatılması gerekir.

  • Bunun için kontağı en az 30 saniye süreyle kapatın.
  • KL30/KL31 üzerinden beslenen CPC sistemli treylerlerde CPC, ana şalterden en az 30 saniye süreyle kapatılmalıdır.
Merkezi kontrol ünitesi ve ek alıcının kurulduğu yön neden önemlidir?

Tavsiye edilen kurulum yönü, parçaların ve özellikle kablolarının yolda parçalanma tehlikesine karşı daha iyi korunmasını sağlar. 

  • Merkezi kontrol ünitesinin (CCU) ideal yönü:  kablo çıkışı "geriye" doğru olmalı (hareket yönünün tersi)
  • Ek alıcının ideal yönü: darbe koruması "geriye" doğru (hareket yönünün tersi), kablo çıkışı yukarıya bakmalı.

CCU ile ek alıcının konumu ve yönünün tavsiye edilen şekilde olması lastik sensörlerinden gelen sinyalin en iyi şekilde alınmasını sağlar.

Lastikler için tavsiye edilen soğuk basıncı (RCP) nasıl öğrenebilirim?

Lastik üreticisinin teknik lastik verileri kitapçığına bakın.

Continental teknik veri kitapçığı için tıklayın.

Ek alıcı için neden darbe koruması kullanılmalı?

Darbe koruması kullanılmazsa:

  • ContiPressureCheck™ sistemi, tehlikeli madde taşımacılığında (ADR) kullanılamaz,
  • Ek alıcı zarar görebilir,
  • Ek alıcının sinyal aralığı daralır.

CCU yazılım güncellemesi sırasında ekran sürekli yeniden başlatılıyor. Bu normal mi?

Evet, ekran iki defaya kadar yeniden başlatılabilir.

CCU yazılım güncellemesi sırasında ekranda SİSTEM HATASI beliriyor. Bu normal mi?

Evet. Güncelleme işlemi başarıyla tamamlandığında SİSTEM HATASI mesajı otomatik olarak kaybolacaktır.

Araç Türleri ve Kombinasyonları

CPC hangi araç türleri ve kombinasyonlarına kurulabilir?

Bir CPC sistemi en fazla 6 aks ve 24 jantı izleyebilir.

CPC için uygun olan tür ve kombinasyonları CPC satıcınızdan öğrenebilirsiniz.

Bir treylerin çekici (ATL veya ÇEKİCİ+DORSE) üzerinden izlenmeye uygun olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

CPC satıcınız size uygunluğu hakkında bilgi verebilir.

Alternatif: Çekici ve dorseyi BİRLEŞİK olarak yapılandırıp bir test sürüşü gerçekleştirin.

ATL kaç treyler lastiğini izleyebilir?
  • CPC, en fazla 24 lastiği izleyebilir (çekici ve dorse dahil).

  • Örnek 1: 6 lastik bulunan bir çekicide ATL, en fazla 18 ilave lastiği izlemede kullanılabilir.

  • Örnek 2: Çekici aracın 10, treylerin 16 lastiği var.  Bu durumda yalnızca, algılanan ilk 14 lastik izlenir. Kalan iki lastik CPC tarafından dikkate alınmayacaktır.

Onay

CPC hangi ülkelerde mevcut?

Listeyi burada bulabilirsiniz.

Araçta bulunan CPC sisteminin Almanya'da onaylı olması gerekir mi?

Hayır. CPC sistemi ABE (KBA 91387) onaylıdır. Kurulumdan sonra TÜV onayı gerekmez.

CPC sisteminin güvenlik derecesi nedir?

CPC sistemi güvenlikle ilgili bir sistem değildir. Bir konfor sistemi olarak tasarlanmış ve sınıflandırılmıştır. 

CPC sistemi ADR araçları (tehlikeli maddeler) için uygun mudur?

CPC, amacına ve üretici Continental tarafından belirtilen talimatlara uygun kullanıldığı takdirde AT, FL, OX, EX/II ve EX/III tipi araçların ADR gereksinimlerini karşılar.

El Terminali

Neden el terminali her açıldığında tarih ve saati yeniden ayarlamak gerekiyor?

El terminalinin saatinde kullanılan ek batarya tamamen bitmiştir. Olası nedenler:

  • El terminali yanlış şarj edilmiştir. El aletini düzgün şarj etmek için şarja takınvealeti çalıştırın. Birkaç saniye sonra ekran ışığı söner ve şarj sembolü belirir.
  • Ek batarya 48 saatte tamamen dolar. Bu işlemi uygun bir zamanda gerçekleştirebilirsiniz (ör: hafta sonu).

Not: Tarih ve saat yalnızca kayıt dosyaları için gereklidir. Tarih ve saat kullanımı, menüde bulunan "Ayarlar/Araç Özellikleri/Tarih kullan" öğesinden kapatılabilir. Bu durumda kayıt dosyası çıktılarına tarih ve saatin elle girilmesi gerekir. 

El terminali şarj edilirken neden kullanılamıyor?

İletim lisansına bağlı nedenlerinden dolayı (onay).

El terminali şarja takılı olduğu halde neden açılamıyor?

El terminalinin bataryası tamamen bitmiştir. Saatin ek bataryasının düzgün şarj edilmesi için el terminalini beş dakika şarj ettikten sonra tekrar açın.

Compatibility

Lastik ve kauçuk kutu temizliğinde başka temizleyici kullanılabilir mi?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH tarafından gerçekleştirilen kurum içi testler sonucunda yapışkan yüzeylerin temizliği için Tiptop Liquidbuffer ürününün kullanılması tavsiye edilmiştir (talimatlar için Kurulum'a bakınız).
  • Continental Reifen Deutschland GmbH, temizleme işleminde kullanılan diğer ürünlerin yapışkanlık derecesinin uygulama için yeterli olacağını garanti edemez.

  • Fren temizleyici ya da benzeri maddeler, yapışma özelliğine zarar vereceğinden yapışkan yüzeylerin temizliğinde asla kullanılmamalıdır. Olası sonuçlar: Lastik sensörü ve kauçuk muhafaza gevşeyerek uzun vadede lastiğe zarar verebilir.

  • Ayrıca fren temizleyici kullanmak lastiğe zarar verebilir.

Daha fazla bilgi

CB2250 haricinde bir yapıştırıcı, kauçuk muhafazayı takmak için kullanılabilir mi?
  • Continental Reifen Deutschland GmbH, özellikle bu amaçla yaptığı testlere dayanarak kauçuk muhafazayı takmak için Cyberbond CB2250 ürününün (kurulum rehberine bakınız) kullanılmasını tavsiye eder.

  • Muhafazayı takmak için başka bir ürün kullanılırsa Continental Reifen Deutschland GmbH, yeterli yapışmanın sağlanacağını garanti edemez.

Lastik ebadım, Kullanıcı Rehberinde belirtilen lastik ebatları arasında bulunmuyor. CPC sistemi bu lastik için kullanılabilir mi?

Güncel listeyi burada bulabilirsiniz. Ya da CPC satıcınıza danışabilirsiniz.

CPC endüstriyel lastikler için de kullanılabilir mi?

Endüstriyel lastik kullanıyorsanız lütfen CPC satıcınızla iletişime geçin.