Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

New content item

Sürekli
İlerleme

145 yılı aşkın yenilikçilik

Continental, Almanya'nın Hannover kentinde ilk kurulduğu 1871 yılına kadar uzanan bir başarı geçmişine sahiptir. Mobilite fikirlerinin gerçeğe dönüştürülmesi için çalışılan her yerde, Continental fikirleri desteklemeye her zmaan hazırdır. Tarihimizin her döneminden geçen ortak bir konu; Teknolojilerimiz, sistemlerimiz ve hizmet çözümlerimiz, mobiliteyi ve taşımacılığı daha sürdürülebilir, daha güvenli, daha kullanışlı, daha özelleştirilmiş ve daha uygun fiyatlı hale getiriyor.

Sürdürülebilirliğe Giden Yol (1991 - Günümüz)

“Taraxagum Lab Anklam” deney laboratuvarı 2018'de Almanya'nın Mecklenburg-Vorpommern şehrinde açıldı. Laboratuvar, çevre dostu lastik üretiminde ileriye doğru büyük bir adım olan kauçuk ağacına alternatif bir hammadde kaynağı olarak Rus karahindibalarının yetiştirilmesi ve işlenmesi konusunda çığır açan araştırmalar yapıyor.

ContiLifeCycle, Continental kamyon lastiklerinin hizmet ömrünü ele alarak 2013 yılında piyasaya sürüldü. Continental, lastik geri dönüşümü ve kamyon lastiği kaplamanın tamamen benzersiz bir kombinasyonunu uygulayarak, lastiklerin hizmet ömrünü uzatırken maliyetleri önemli ölçüde düşüren sürdürülebilir bir çözüm geliştiriyor.

Continental, 2007 yılında Siemens VDO Automotive AG'yi satın aldı ve dünya çapında otomotiv endüstrisinin ilk beş tedarikçisinden biri oldu. Aynı zamanda şirket, Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya'daki pazar konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

ContiSportContact 2 Vmax, 360 km /saate kadar hızlar için onaylanmış dünyanın ilk yol lastiği olan 2003 yılında piyasaya sürüldü. Daha sonra Continental, dünyadaki en hızlı karayolu lastiklerini satmasıyla Guinness Dünya Rekorları tarafından resmen tanındı.

1998 yılında şirket, Arjantin, Meksika, Güney Afrika ve Slovakya'da tesisler ekleyerek küresel lastik üreticisi konumunu güçlendirdi.

1991 yılında Continental, çevreye özen göstermenin performans veya güvenlik için arka koltukta yer almasına gerek olmadığını kanıtlayan, dünyanın ilk sürdürülebilir lastiği olan ContiEcoContact'ı piyasaya sürdü.

Mühendisler, yuvarlanma direncini ve lastik aşınmasını azaltmaya özellikle dikkat ettiler, böylece ContiEcoContact çok daha uzun süre dayanacak ve asfaltta (geleneksel bir lastiğe kıyasla) önemli ölçüde daha az lastik kalıntısı bırakacaktı.

Çevre ve sürücünün işletme maliyetleri için bir başka avantaj, aracın yakıt verimliliğini artırmasıdır. Bugün ContiEcoContact beşinci neslindedir ve bağımsız testlerle sınıfının en iyisi olmaya devam etmektedir.

Internationalization (1961 – 1990)

The takeover of the North American tire manufacturer General Tire in 1987 leads to the establishment of a new international subsidiary: Continental Tire North America, Inc.

In 1979, Continental takes over the European tire operations of Uniroyal for a broader base in Europe. Six years later, the tire operations of the Austrian company Semperit are also acquired.

A big innovation is unveiled in 1972, when Continental launches the studless ContiContact winter tire. It represents a significant enhancement in road safety when driving in harsh seasonal conditions.

The demand for tires of various types and different uses grew simultaneously with the dynamic development of world automobile manufacturing. To keep pace with market requirements, Continental created a dedicated testing center. The Contidrom tire testing facility opened in 1967 on the edge of the Lüneburg Heath.

İlk Sürücüsüz Otomobil

1968 yılında, elektronik olarak kontrol edilen ilk sürücüsüz otomobil, Contidrom test merkezimizdeki pistte basını ve halkı şaşkına çevirdi. Bu vizyoner projenin amacı, programlanmış koşullar altında bilimsel yöntemler kullanılarak lastiklerin hassas bir şekilde nasıl test edilebileceğini belirlemekti. Ancak başka bir anlamda, Continental mühendisleri otonom sürüşün geleceğinin yolunu açıyorlardı.

Continental bugün, otonom sürüşü desteklemek için yeni teknolojiler üzerinde çalışmaya devam ediyor. Şu anda kapalı test pistlerinde çalışan, yolcuları seçtikleri bir varış noktasına güvenli bir şekilde ulaştırmak için bir akıllı telefon uygulamasıyla etkinleştirilebilen CUbE - "Kıtasal Kentsel Mobilite Deneyimi". Araştırmacılar başka yerlerde, bir otoparkta otomatikleştirilmiş otoyol yolculukları ve otomatik rehberlik potansiyelini keşfediyor. Sürücü ihtiyacını ortadan kaldırmak aynı zamanda otomobilin iç mekanı için fikirlere de ilham verir: Continental mühendisleri onu oturma odası gibi rahat ve davetkar bir şeye dönüştürebilir.

 

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/wD9GMZA_Zj8" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Yarış Başarısı (1931 – 1960)

Continental, 1960 yılında ilk kez radyal lastikleri toplu olarak üretmeye başladı. Şirket, bu lastiklerin tanımı için, daha sonra tüm dünyada lastik üreticileri için standart hale gelen "R" harfini tanıttı.

1955 yılında Continental, otomobil üreticisinin gereksinimlerini dikkate alarak binek otomobiller için iç lastiksiz lastikler üretmeye başlayan ilk Alman şirketidir. Bu lastikler, geleneksel lastiklere kıyasla güvenilirlik açısından oldukça üstündür.

1952'de Continental, Avrupa'da kış ve donma koşulları için özel olarak tasarlanmış ilk lastik olan М + S'yi (Çamur ve Kar) sunmuştur.

Daimler-Benz ve Porsche ile yakın işbirliği içinde çalışan Continental, 1951 ve 1955 yılları arasında yarış pistinde savaş öncesi başarılarını tekrarlamıştır. yüksek hızlı Continental lastikleri ile donatılmış araçlar ile,Stirling Moss, Karl Kling ve Juan Manuel Fangio gibi sürücüler Fransa, İngiltere, Hollanda ve İtalya Grand Prix'sini kazandı.

1945'te savaşın sona ermesiyle, İngiliz askeri hükümeti, Hanover fabrikalarının üretime devam etmesine izin vermiştir.Savaş sırasında araştırmacılar yeni tasarımlar ve teknolojiler üzerinde çalışmaya devam etmiştir. Bunun bir sonucu olarak, 1943'te iç lastiksiz otomobil lastikleri için patent alınmıştır.

1935 ile 1940 yılları arasında, Continental yarış lastikleri takılan Mercedes ve Auto-Union (marka adı Audi olarak değişmiştir ) otomobilleri, müthiş bir yarış zaferi serisine sahiptir. Alman Grand Prix'sinde art arda dört zafer, Kuzey Afrika Tripoli yarışında dört galibiyet, İtalya'da üç galibiyet ve çok sayıda hız rekoru, Rudolf Caracciola, Berndt von Rosemeyer ve Hans Stuck gibi yarış sürücülerinin uluslararası üne kavuşmasına yardımcı olmuştur.
 

Yaratıcı Öncüler (1901 – 1930)

20. yüzyılın başında Continental, üretim odağını otomobil lastikleri olarak değiştirir.
1926'da lastik üretiminde kullanılan karbon siyahı, lastiğe aşınmaya ve eskimeye ve karakteristik rengine daha fazla direnç kazandırmak için takviye dolgu maddesi olarak kullanıldı.
1921'de Continental, kord lastiğini pazara sunan ilk Alman şirketidir. Kord elyafı sert keten kare dokuma kumaştan daha esnektir.
Her şey sadece araba lastikleriyle ilgili değil. Öncü havacı Louis Blériot, 1909'da İngiliz Kanalı boyunca yaptığı ilk uçuşla tarih yazıyor. Continental Aeroplan malzemesi, uçağının kanatlarını ve gövdesini kaplıyor.
Continental, bir lastiği değiştirirken zamandan ve emekten tasarruf etmeye yardımcı olmak için dikkate değer bir yenilik olan, 1908'de sedanlar için ayrılabilir jantı icat etti.
Continental, 1904'te dünyanın desenli sırtlı ilk otomobil lastiğini sundu.
25 Mart 1901'de, Karl Benz’in Mercedes olarak adlandırılan ilk otomobiline Continental pnömatik lastikler takıldı. Nice-Salon-Nice araba yarışında 414 kilometrelik mesafeyi 6 saat 45 dakika 48 saniyede kateden sansasyonel bir zafer elde etti. Bu galibiyet, yeni lastik tasarımlarının gelişimini ateşledi.

İyimserlik Ruhu (1871 – 1900)

1892'de Continental, bisikletler için pnömatik lastikler üreten ilk Alman şirketidir.
Sınır tanımayan bir atın görüntüsü ilk olarak 1875'te, Hanover şehrinin arması temel alınarak Continental ürünlerinde ortaya çıktı ve 1882'de resmi olarak Continental’in markası olarak kabul edilmiştir.
Continental Caoutchouc & Gutta-Percha Şirketi, ilk otomobilin üretilmesinden on buçuk yıl önce, 8 Ekim 1871'de Hannover'de kuruldu. Vahrenwalder Caddesi'ndeki ana fabrikada, yağmurluklar için kauçuklaştırılmış kumaşları, sıcak su şişelerini ve bisikletler ve arabalar için içi dolu lastikleri üretti.
Merkez olarak Hannover'in seçimi tesadüfi değildi. 19. yüzyılın başında şehir, mühendislik tesisleri, dokuma ve tekstil fabrikaları ve hatta lüks çikolatacılarla hareketli bir endüstri merkezi idi. 1843 yılına kadar Hannover, Almanya'nın geri kalanına doğrudan bir demiryolu hattı ile bağlanmıştır.

Neden at logosu? Continental logosunun geçmişi 1875'e dayanmaktadır.

Şaha kalkmış at; güç, çeviklik ve dayanıklılığı simgeleyen otomotiv endüstrisindeki en bilinen ticari markalardan biridir. Yıllar içinde çeşitli şekillerde ortaya çıkmıştır. Ama nasıl ve neden Continental Lastikleri ile eşanlamlı hale geldi?

Atın ilk görünümü, atların buzlu yüzeylerde kaymasını önlemek için tasarlanmış yumuşak kauçuktan yapılmış "toynak tamponlarını" icat eden Hartmann adlı bir veteriner sayesinde oldu. Patenti elinde tutarken, Continental bunları üretip dağıtıyordu. Her toynak tamponunda arka ayakları üzerinde büyüyen bir atın görüntüsü vardı.

Ancak atın daha geniş önemi, şirketin Almanya'nın Hannover kentindeki köklerinden kaynaklanmaktadır; Aynı adı taşıyan safkan yarış atı, bölgedeki geleneksel bir semboldür. İlk olarak 14. yüzyılda Brunswick-Lüneburg Dükleri'nin arması üzerinde ortaya çıkmıştır ve bugün hala Almanya'nın Aşağı Saksonya eyaletinde kullanılmaktadır.


Geleceğe Bakış

Uzun yenilik rekoruna devam eden Continental, gelecekte daha da fazla yol güvenliği ve konforu sağlayacak iki yepyeni lastik teknolojisi konsepti geliştirmiştir. İki sistem - ContiSense ve ContiAdapt - lastiğin durumunun sürekli izlenmesini ve ayrıca lastik performans özelliklerini mevcut yol koşullarına kendiliğinden eşleştirme yeteneği sağlar. Teknolojiler, 2017'de Frankfurt Motor Show'da resmi olarak tanıtılmıştır.

ContiSense, elektrik sinyallerinin lastikteki bir sensörden arabadaki bir alıcıya gönderilmesini sağlayan elektriksel olarak iletken kauçuk bileşiklerinin geliştirilmesine dayanmaktadır. ContiAdapt, lastik basıncını değişken genişlikte bir jantla ayarlamak için tekerleğe entegre mikro kompresörleri birleştirir. Bu, sistemin, farklı yol koşullarında güvenlik ve konfor için belirleyici bir faktör olan temas bölgesinin boyutunu değiştirmesini sağlar.

Hem ContiSense hem de ContiAdapt, her iki sistemin avantajlarından tam olarak yararlanılmasını sağlayan bir konsept lastiğine entegre edilmiştir. Lastik tasarımında ıslak, kaygan veya kuru yüzeylerde sürüş için üç farklı sırt bölgesi bulunur. Lastik basıncına ve jant genişliğine bağlı olarak, farklı sırt bölgeleri etkinleştirilir ve konsept lastik her durumda gerekli "ayak izini" benimser. Bu şekilde, lastik özellikleri hakim yol koşullarına veya sürücü tercihlerine göre uyarlanır.

Continental, her iki lastik teknolojisi konseptinin de, lastiklerin otomatikleştirilmiş sürüş ve emobilite ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlandığı geleceğin mobilitesi için umut verici çözümler olduğuna inanmaktadır.