# Teknik Bilgi

Lastik Yaşı Yönetmeliği

10 yıllık lastik yönetmeliği

Yıllık araç testi gereksinimleri

Araç testleri sırasında, herhangi bir aksta üretim tarihi kodu 9-10 yaş aralığında olan bir lastik tespit edilirse, bir danışmanlık düzenlenmelidir.

3500 kg DGVW (Toplam İşletme Ağırlığı) üzerindeki yük taşıyan araçlar, minibüsler, büyük otobüsler ve tur otobüsleri için, herhangi bir ön (direksiyon) aksında 10 yıldan daha eski üretim tarihi koduna sahip lastikler Tehlikeli Eksiklik kategorisinde değerlendirilir.

Bu durumda, lastikler derhal yasaklanır ve üzerine "S" işareti konulur. "S" işareti, DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency - Sürücü ve Araç Standartları Ajansı) tarafından operatörle bir takip yapılmasını belirtir.

10 yaşından daha eski bir lastik tarih kodu Tehlikeli Eksiklik eylemi için geçerlidir ve eğer tek tekerlek takılıysa, bir minibüsün herhangi bir arka aksını da kapsar.

Bu gereksinimler, araç güvenliği ve sürüş güvenliğinin sağlanması için önemlidir. Eski ve aşınmış lastiklerin kullanılması, yol tutuşunu ve sürüş performansını olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle, yıllık araç testlerinde lastiklerin üretim tarihine ve durumuna dikkat edilmesi önemlidir.

A man from the Conti360 Breakdown service inspects a truck tire

Üretim tarihi kodunun okunabilirliği ve görüntülenmesi

Eğer bir lastiğin üretim tarihi kodu okunamıyorsa, aşağıdaki işlemler uygulanır:

  • Herhangi bir aksta (ön aks hariç), lastiğin ilk fırsatta değiştirilmesini sağlamak için Küçük Eksiklik eylemi yapılır.
  • Herhangi bir ön (direksiyon) aks veya bir minibüsteki herhangi bir tek tekerlek teçhizatında üretim tarihi kodu okunamayan bir lastik için Büyük Bir Eksiklik işlemi yapılır.
  • Çift tekerlek donanımının konumu nedeniyle üretim tarihi kodu görünmeyen bir lastik için Tavsiye eylemi yapılır.

Bu önlemler, lastiğin üretim tarihine dair net bir bilginin olmaması durumunda güvenlik ve uyumluluk gereksinimlerini karşılamak için uygulanır. Üretim tarihi kodu okunamayan lastiklerin değiştirilmesi önemlidir.


ÖNEMLİ NOT: "Okunaklı değil" ifadesi, üretim tarihi kodunun okunamaz olduğunu ve kasıtlı olarak kaldırıldığına dair kanıtları içerir. "Görüntülenmiyor" ifadesi ise tarih kodunun lastiğin herhangi bir yerinde bulunamadığı durumu ifade eder. Örneğin, tarih kodu lastik üreticisi tarafından atlanmış olabilir ve lastiğin dış yan duvarında görünen DOT koduyla ilgili değildir.

Uyumsuzluk cezaları

Kötüye kullanım durumunda, uyumsuzluk cezaları şunlar olabilir:

  • Sabit ceza bildirimleri: Uyumsuzluk durumunda, sabit bir ceza bildirimi alabilirsiniz. Bu, uyumsuzluğun tespit edildiğini ve belirli bir cezanın uygulanacağını belirtir.
  • Para cezaları: Uyumsuzluk durumunda, para cezasıyla karşılaşabilirsiniz. Bu, uyumsuzluk nedeniyle belirlenen bir miktarda para ödemenizi gerektirir.
  • Ehliyet ceza puanı: Uyumsuz davranışlar sonucunda, ehliyet ceza puanınız etkilenebilir. Bu, belirli bir puan sistemine dayanan bir sisteme göre işleyen bir cezalandırma yöntemidir. Her uyumsuzluk, ehliyet ceza puanınıza belli bir miktar puan eklenmesine neden olabilir.
  • Sürüşten diskalifiye: Ciddi uyumsuzluk durumlarında, sürüş yetkinliğinizi geçici veya kalıcı olarak kaybetme cezası alabilirsiniz. Bu durumda, belirli bir süre için sürüşten men edilebilir veya kalıcı olarak sürüş yetkinliğinizi kaybedebilirsiniz.

Bu uyumsuzluk cezaları, trafik düzenini sağlamak ve trafik güvenliğini korumak amacıyla uygulanır. Trafik kurallarına uymamak veya trafik güvenliğini tehlikeye atacak davranışlar sergilemek ciddi sonuçlara yol açabilir. Bu nedenle, trafik kurallarına uyum sağlamak ve güvenli sürüş davranışları sergilemek önemlidir.

Filolar ne yapmalı?

Conti360° Çözümlerimiz tarafından yönetilen filolar, sağlam lastik bakım programlarının uygulanmasını sağlayarak, lastiklerin kullanım süresi ve kilometre ile yaşa göre değerlendirilmesi, hasar ve basınç değişikliklerinin düzenli olarak kontrol edilmesi gibi önlemler alabilirler.

Filolar, lastiklerin bakımını etkin bir şekilde yönetmeli ve lastiklerin uygun şekilde kullanıldığından emin olmalıdır. Bunun için aşağıdaki önlemleri almak önemlidir:

  1. Lastik bakım programı: Filolar, sağlam bir lastik bakım programı oluşturmalı ve bu programın etkin bir şekilde uygulanmasını sağlamalıdır. Bu program, lastiklerin düzenli olarak değerlendirilmesini, hasarların tespit edilmesini ve basınç değişikliklerinin kontrol edilmesini içermelidir.
  2. Düzenli denetimler: Filolar, lastiklerin düzenli olarak denetlenmesini sağlamalıdır. Bu denetimler, lastiklerin yaşına, aşınma durumuna, basınç seviyelerine ve herhangi bir hasarın varlığına göre yapılmalıdır. Bu denetimler, lastiklerin performansını ve güvenliğini korumak için önemlidir.
  3. Hizmet sağlayıcı işbirliği: Filolar, lastik bakımı konusunda hizmet sağlayıcılarıyla yakın bir işbirliği yapmalıdır. Hizmet sağlayıcılar, lastiklerin doğru bir şekilde değerlendirilmesine yardımcı olabilir, önerilerde bulunabilir ve gerektiğinde bakım veya onarım hizmetleri sağlayabilir. Bu işbirliği, lastiklerin uzun ömürlü ve güvenli bir şekilde kullanılmasını destekler.

Filoların lastik bakımına yönelik bu önlemleri alması, lastiklerin ömrünü uzatır, yakıt verimliliğini artırır ve sürüş güvenliğini sağlar. Bu sayede, filoların operasyonel verimliliklerini artırarak maliyetleri düşürebilir ve sürdürülebilir bir ulaşım sistemi için katkıda bulunabilirler.

---- Download ??? ----