Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

Yeni lastik satınalma rehberi

Yeni lastik almadan önce bilinmesi gerekenler

Yeni lastik kontrol listesi


  • Uyumlu lastik tipleri için aracınızın teknik kılavuzuna bakın.
  • Lastik ebadını genişlik, çap ve yükseklik / genişlik oranı belirler.
  • Yük endeksi, aracınızın ne kadar yük taşıyabileceğini gösterir.
  • Hız endeksi, lastiğin yapabileceği maksimum hızı gösterir.
  • Dört jantınıza da aynı model ve marka lastik  takınız.


Aracınızın performansı ve yol tutuşu lastiklere bağlıdır. Sonuç olarak, lastikler otomobil ve yol arasındaki tek temas noktasıdır.

Bu nedenle, aracınız için yeni bir set lastik satın alma zamanı geldiğinde, sürüş tarzınız, bütçeniz ve yaşadığınız bölge dahil, dikkate almak isteyebileceğiniz birçok faktör olacaktır.


Temel ihtiyaçlar

Yeni lastik seçerken ilk kriter, aracınızla uyumlu olmasıdır. Aracınızın kullanım kılavuzu ve dokümanlarında uyumlu lastik tiplerinin bir listesi bulunacaktır. Lastiğin temel özelliklerini  lastik yanağında da bulabilirsiniz. İlk olarak şu an aracınızın üzerindeki lastiklere bakın.


Bir aracın her jantında kesinlikle aynı lastiklerin kullanmasını tavsiye ediyoruz. Bu düzen, performansı ve kontrolü korumak açısından önemlidir.


Lastik ebadını genişlik, çap ve yükseklik / genişlik oranı belirler. Genişlik, bir yanaktan diğerine olan mesafenin milimetre cinsinden  ölçüldüğü üç basamaklı bir sayıdır (1). Kesit oranı, genişliğin (2) yüksekliğe iki veya üç basamaklı yüzde oranıdır.  İnç cinsinden ölçülen çap, aracınızın jant ebatına uygun olmalıdır.

Lastiklerin yapısal farklılıkları da R (3) harfiyle gösterilir. 1970'lere kadar en yaygın olarak çapraz katlı lastikler kullanılmaktaydı; bu lastiklerin kauçuk kaplama kord katlarından yapılan karkaslarının kenarları topuk telinin etrafına sarılmıştı. Günümüz modern mühendisliğinde çapraz katlı lastiklerin yerini tamamen radyal lastikler almıştır. Radyal lastik karkasının içerisine hareket yönüne dik olarak kordlar yerleştirilmiştir. Yandan bakıldığında, lastik çevresi boyunca hareket eden kordlar nedeniyle lastiğe radyal adı verilmiştir.

Lastikler aracın yükünü destekleyebilmelidir; bu kapasiteye yük endeksi (4) denir. Lastiklerin taşıyabileceği toplam ağırlığı bulmak için yük endeksine bakıp bu rakamı lastik adetiyle çarpınız.

Lastik yanağında (5) bir harf olarak yer alan hız endeksi, lastiğin yapabileceği maksimum hızı gösterir. Daha yüksek maksimum hıza sahip lastik sırtlarının daha hızlı aşınma eğiliminde olduğunu unutmayınız. Hız endeksi, en az aracın maksimum hız değeri kadar olmalıdır.

Araç üreticileri, aracın en verimli şekilde çalışması için ideal  lastik basıncı hakkında da bilgi verir. Bir lastiği maksimum nominal basıncına yakın kullanırken çok dikkatli olun; bu durum aracın yol tutuşunu değiştirerek lastiğin aşınmasını arttırabilir.

Ebat (6), güvenlik kodları ve ilgili işaretler gibi lastik yanağında yer alan diğer bilgileri kontrol ettiğinizden emin olun. Bu işaretler, lastiğin ülkeniz için onaylı olup olmadığını ve ortak kalite standartlarını karşılayıp karşılamadığını belirtir.


Alternatif seçenekler

Bir lastik için gerekli tüm temel özellikler dikkate alındığında, seçiminiz daralacaktır. Ancak binek lastiklerinde hala pek çok seçenek mevcuttur. Sizin için doğru lastik, sürüş tarzınıza ve bütçenize göre değişir.

Sessiz ve konforlu bir sürüş mü istiyorsunuz? Binek lastiklerin sırtları gürültüyü en aza indirecek şekilde tasarlanmıştır. Ancak sırt kauçuğu daha yumuşak olabileceğinden aşınma oranı artar. Bu nedenle, asfalt yollar için en uygun olan sessiz lastiklerdir.

Ya da belki de en iyi yakıt verimliliğini sunan lastikler arayışındasınız? Bu lastiklerin daha düşük yuvarlanma direncine sahip sırtları, önemli ölçüde yakıt tasarrufu sağlar.

Asfalt olmayan yol veya arazi sürüşünde lastiklerin çok yönlülüğü çok önemlidir. Bu durumda bir tam arazi lastiği yeterli olabilir. Veya ek yanak takviyeli bir off-road lastiğini düşünebilirsiniz. Çamur lastikleri gibi birçok özel kamyon lastiği, çeşitli arazilerde ek çekiş gücü sunar.

Son olarak, farklı lastik tiplerinin yol tutuşlarının farklı olduğunu unutmayınız. Yeni lastiklerle yola çıkmaya, hızlanmaya ve fren yapmaya alışmanız için kendinize zaman tanıyın.


Başla
Budget vs. Premium tire

Kış, yaz ve dört mevsim lastikleri

Sürüş koşulları yıl içerisinde değişiklik gösterir. Yani, yeni lastik satın alma zamanı geldiğinde, ilk yapmanız gereken yaşadığınız yerdeki iklimi düşünmektir. Bölgenizin iklimine bağlı olarak, yaz ve kış lastikleri arasında geçiş yapmak veya dört mevsim lastikleri ile idare etmek gerekebilir.

Kar ve sulu karda verim sağlayacak şekilde tasarlanan kış lastikleri, donma sıcaklıklarına dayanabilir. En önemlisi, karda ve buzda daha iyi yol tutuşu ve daha kısa fren mesafeleri sunarlar.

Yaz lastikleri kuru yollarda mükemmel kavrama, yol tutuşu ve daha kısa fren mesafeleri sunar, yoğun yağmurdan sonra kayganlaşan yollarla başa çıkabilir.

Continental dört mevsim lastikleri farklı koşullarda yüksek performans sergiler. Kış mevsiminin hafif geçtiği bölgelerde (sıcaklıkların donma noktasının altına nadiren düştüğü) yaşayan sürücüler için dört mevsim lastikleri bir alternatif olabilir. Continental dört mevsim lastikleri güvenlik ve üstün performans sunar. Ayrıca sürücüler mevsim geçişlerinde lastik değiştirmek için gereken çabayı azaltarak maliyet ve zamandan tasarruf edebilir.

Doğru lastiği seçtiğinizden emin değilseniz, kişisel tavsiyeleri için bölge satış temsilcinize danışın.


Orijinal ekipman lastikleri

Aracınız üzerinde lastikleri ile birlikte gelir. Araç üreticilerinin belirlediği gereklilikleri tam olarak karşılayan bu orijinal ekipman (OE)  lastikleri,  katı testlere tabi tutulur. OE lastikleri yeni tasarımları, mevcut bir lastikte yapılan düzenlemeleri veya stok amaçlı seçilen lastikleri içerebilir.  Pek çok sürücü açısından, araçları için OE lastikleri seçmek basit ve kolay bir seçenektir.


Bayi Bulucu

Kış Lastikleri Satın Alırken

Son kullanıcı için kış lastiği rehberi...

Daha Fazla Bilgi

Lastik Etiketi

What to know before buying new tires

Lastik etiketi size ne anlatır?

Daha Fazla Bilgi