Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

Know your tire types

Lastik Tipleri

Farklı lastik tipleri arasındaki farkı öğrenin

Kısaca: Farklı lastik tipleri


  • Yaz lastikleri daha ılık hava koşullarında hem kuru hem de ıslak yollarda mükemmel kavrama ve yol tutuşu sağlayan özel bir kauçuk bileşimine sahiptir.
  • Kış lastikleri soğuk havalarda kar ve buzla kaplı yol yüzeylerinin yanı sıra ıslak yolda mükemmel kavrama sağlar.
  • Dört mevsim lastikleri, hem yaz hem de kış lastiklerinin faydalarını bir araya getirerek hibrit bir çözüm sunar.
  • 4x4 kamyon lastikleri çamur, çim ve kar gibi zorlu arazilere saplanmadan daha iyi çekiş gücü sergiler.


Lastik, hava dolu bir kauçuk halkadan çok daha fazlasıdır. Sayısız zorluklarla başa çıkmak için farklı şekil ve formlarda tasarlanmış karmaşık bir mühendislik eseridir. Şimdi de piyasada bulunan farklı lastik tiplerine ve aracınıza sağlayacakları faydalara bir göz atalım.

Bir lastik tipini diğerinden ayırt edebileceğimiz iki temel alan vardır - bunlar kauçuk bileşimi ve sırt desenidir. Bunları lastiğin kullanılacağı ortam ve koşullar belirler. Doğru lastik teknolojisi kullanılan binek veya kamyon lastiklerinizin üstün yol tutuş ve çekiş gücüne sahip olacağından emin olabilirsiniz.


Yaz Lastikleri

Yaz lastikleri daha ılık hava koşullarında hem kuru hem de ıslak yollarda mükemmel kavrama ve yol tutuşu sağlayan özel bir kauçuk bileşimine sahiptir. Ayrıca düşük yuvarlanma direnci sayesinde daha yüksek yakıt verimliliği sağlar ve daha az yol gürültüsü üretirler.

Bir yaz lastiğinin sırt deseni, kış lastiğine kıyasla daha aerodinamiktir, su tahliyesi için gerekli olan daha az sayıda kanal, yol temas alanını en üst düzeye çıkarır. Sonuç olarak, araç kuru yaz aylarında üstün çekiş ve fren gücüne sahip olur.

Bununla birlikte, benzersiz kauçuk bileşimi ve basit sırt tasarımı yaz lastiklerini kış aylarında sürüşe elverişsiz hale getirir. Sıcaklık 45 Fahrenhayt (7 Santigrat) derecenin altına düştüğünde, hamur bileşimi sert ve kırılgan hale gelir, lastik sırtı tasarımı kar veya buzla yeteri kadar başa çıkamaz.


Kış Lastikleri

Kış lastikleri kar ve buzla kaplı yol yüzeylerinin yanı sıra soğuk havada ıslak yollarda mükemmel kavrama sağlar.

Bir kış lastiğinin sırt hamuru daha fazla doğal kauçuk içerdiğinden dolayı sıcaklık 45 Fahrenheit (7 santigrat derece) altına düştüğünde sertleşmez. Buna karşılık, fren yaparken durma mesafesini azaltmak için soğuk iklimlerde esnekliğini ve kıvraklığını korur.

Sırt tasarımında yer alan daha derin bloklar kar ve buza saplanarak kavramayı artırır. Kış lastiğinde ayrıca, arabanın yolundan su ve sulu karı temizleme ve suda kızaklama riskini azaltmada başarılı olan çok sayıda kılcal kanal bulunur.

Ancak kış lastikleri yaz mevsiminde kullanılmamalıdır.  Hamur bileşimleri kuru asfalt için çok yumuşaktır, yani daha hızlı aşınır. Ayrıca, artan yuvarlanma direnci, daha yüksek yakıt tüketimi ve yol gürültüsüne yol açar.


4 Mevsim Lastikler

Dört mevsim lastiği, hem yaz hem de kış lastiklerinin faydalarını bir araya getirerek hibrit bir çözüm sunar. Kış mevsiminin hafif geçtiği bölgelerde (sıcaklıkların donma noktasının altına nadiren düştüğü) yaşayan sürücüler için dört mevsim lastikleri bir alternatif olabilir. Continental dört mevsim lastikleri güvenlik ve üstün performans sunar. Ayrıca sürücüler mevsim geçişlerinde lastik değiştirmek için gereken çabayı azaltarak paradan ve zamandan tasarruf edebilir. Ancak, yaz ve kış lastiklerinin özellikle ilgili hava koşullarına uygun olarak üretildiğini unutmayın.

Doğru lastiği seçtiğinizden emin değilseniz, kişisel tavsiyeleri için bölge satış temsilcinize danışın.


Run-flat Lastikler

Run-flat lastikler pnömatik lastiğin ortaya çıkışından veya çapraz katlıdan radyal lastiklere geçişten bu yana otomotiv sektörünün en büyük icatlardan biridir. Neden bu kadar devrim niteliğindedir? Delinme  ya da hava basıncında ani bir düşüş olduğunda, sürücü eve veya en yakın tamir istasyonuna güvenli bir şekilde gidene kadar run-flat lastik yola devam eder.

Güçlü ve kalın takviyeli yanakları sayesinde run-flat bir lastik patladıktan sonra bir süre daha yola devam edebilir. Genellikle, patlak bir run-flat lastikle 80 kilometreye (50 mil) kadar seyahat edebilmelisiniz. Ancak bu lastikler tamir edilemediklerinden mümkün olan en kısa sürede yenisi ile değiştirmeniz gerektiğini aklınızda bulundurun.


4x4 Lastikleri

4x4 lastikleri geleneksel otomobil lastiklerinden daha geniş aralıklı bir sırt tasarımına, temelde daha büyük bir sırt bloğuna ve daha derin lastik kanallarına sahiptir. Standart lastikler çamurlu zemin gibi yüzeylerde kötü performans gösterir, çünkü lastik sırtı hızla çamurla dolar, tekerlek boşa dönmeye ve giderek daha derin bir çukur kazmaya başlar. 4x4 kamyon lastikleri çamur, çim ve kar gibi zorlu arazilere saplanmadan daha iyi çekiş gücü sergiler.


Bayi Bulucu

Geniş Lastikler

Geniş lastik kullanmanın artıları ve eksileri

Daha Fazla Bilgi

Off-road Lastikleri

Explore off the beaten track

Arazi lastikleri hakkında bilmeniz gerekenlere buradan ulaşabilirsiniz.

Daha Fazla Bilgi

Lastik Onayları

Jantlarla aynı çapa sahipse, aracınıza herhangi bir lastik takmanıza izin verilir mi? Lastik onayı olup olmadığını öğrenin.

Yeni lastiklerinizin lastik onayı olup olmadığını nasıl öğrenebilirsiniz?

Daha Fazla Bilgi