Lastiklerinizi olduğu gibi kabul etmeniz kolaydır, ancak aracınızın jantını saran siyah halka sade kauçuktan çok daha fazlasını içerir. Aslında lastik, farklı doğal ve sentetik kauçukların yanı sıra pek çok farklı kimyasal ve yapısal malzemenin karmaşık bir karışımıdır. Ustalıkla karıştırılarak bir araya getirilen kauçuk bileşimleri, çeşitli sürüş koşulları için geliştirilmiştir.
Modern bir binek lastik, ortalama 25'e varan sayıda bileşen ve 12 farklı lastik hamuru bileşimi içerir. Her şey, geniş alanlarda yetiştirilen özel ağaçlardan çıkarılan doğal kauçuk ile başlar. Bu sıvı (lateks) asit ile koyulaştırılır, su ile temizlenir ve balyalara preslenir.
Bu arada sentetik kauçuk, kimyasal karışımların kullanıldığı ayrı bir işlemle laboratuvar koşullarında üretilir. Üretim aşamasında, bu balyalar (doğal ve sentetik) kesilir, tartılır ve hassas tariflere göre diğer bileşenlerle karıştırılır.
Tekstil endüstrisinden takviye malzemesi görevi gören kordların üretimi için temel malzemeler (suni ipek, naylon, polyester ve aramid elyaflar) tedarik edilir.
Çelik endüstrisinden yüksek mukavemetli çelik tedarik edilir. Bu, çelik kuşak (çelik kord) ve topuk teli demetleri için ham madde görevi görür.
Her bir bileşende farklı malzeme
Her malzemenin nerede yer aldığını görmek için lastiği parçalara ayırabiliriz. Şimdi yol yüzeyinden başlayarak içeri doğru devam edelim.
Rakamlarla gerçekler
Kullanılan malzeme miktarına da bakabiliriz. Continental’in en popüler yaz lastiklerinden birinin içeriğine birlikte bakalım.*
Farklı malzeme bileşimleri farklı lastiklere tabii ki farklı özellikler katar. İçeriğin tam karışımı farkı yaratacaktır.
Mevsime uygun malzemeler
Bir lastikte kullanılan malzemelerin karışımı, amacına göre değişecektir. Yaz lastiklerinin yumuşak hamuru 7 °C'nin altında sertleşerek yol tutuşundan ödün verir. Ancak kış modelleri, düşük sıcaklıklarda dahi esnekliğin ve yol tutuşunun korunmasına yardımcı olarak en iyi performansı sağlayan özel bir teknolojiye sahiptir. Ilıman bir iklimde mi yaşıyorsunuz? Bu durumda dört mevsim lastikleri ideal bir çözüm sunabilir.
ContiSilent™ Continental'in geliştirdiği gürültü azaltan bir teknolojidir. Tüm yol yüzeylerinde araç içi gürültüyü azaltır. Nasıl mı? ContiSilent™ lastiklerinde sırt bölümünün iç yüzeyine iç lastik gürültüsünü azaltan bir poliüretan köpük yerleştirilmiştir. Köpüğün yapısı sıcaklıktan etkilenmez.
Yüksek hızlarda bile ContiSilent™ lastik, araç içi yol gürültülerini 9 dB(A)’e kadar düşürür.
Denendi, test edildi ve onaylandı
Sadece en kaliteli malzemeleri kullanan Continental, söz konusu güvenlik olduğunda standartları yukarı çeker. Tüm Continental inovasyonları üretime girmeden önce kapsamlı olarak test edilir. Her kış ve yaz lastiği testten geçer. Bu, en modern test yöntemleri ve ölçüm teknolojisi kullanılarak her türlü hava ve yol koşullarında yapılır.
Her testin tek amacı vardır: sürüşü daha emniyetli hale getirmek.
* 205/55 R 16 91V ContiPremiumContact 5
2010 yılı itibariyle, AB'de açıkça sağlığa zararlı olarak sınıflandırılan plastikleştiriciler için katı zorunlu sınırlar getirilmiştir. Alternatif yağ türlerinin kullanımı sayesinde Continental lastikleri bu sınırların çok altında kalmaktadır.