Peki, bir veya daha fazla lastiğiniz mi patladı? Bu mümkündür. Lastik tamiri, yeni bir lastik satın almak yerine düşünülebilecek bir seçenektir, ancak sürücüler yasal olarak nelerin tamirine izin verildiğini tam olarak bilmelidir.
Çoğu ülkede onarım malzemelerinin sınıflandırılması ve bir lastiğin kaç kere tamir edilebileceği yasalarla net bir şekilde tanımlanmıştır. Tüm yol kullanıcılarının güvenliğini sağlamak için bu gibi düzenlemeler gereklidir.
Özetle, lastik tamirine şu durumlarda izin verilmez:
Delinmenin tam olarak nerede olduğu da önemli bir faktördür. Kurallara göre lastik tamirleri, “küçük tamir alanı” olarak bilinen lastik sırtı merkezinin dörtte üçü içinde kalmalıdır.
Ayrıca, delinme çapının 6 mm'ye eşit veya daha büyük olduğu durumlarda tamire izin verilmez. Sürücülerin yeni bir lastiğe yatırım yapmaktan başka bir seçeneği yoktur.
Tek kelimeyle, hayır. Daha net bir deyişle, küçük onarım alanının dışında kalan bir delinmenin tamiri, yanak bölgesine yakınlığı nedeniyle uygun değildir.
Yanak bölgesi, basit bir nedenden ötürü tamir alanının dışındadır. Lastiğin günlük kullanımı sırasında bu alan ciddi miktarda gerilime maruz kalır. Bu alanda tamir yapmak, lastiğin yapısal bütünlüğünü zayıflatabilir.
Başka bir faktör de yanağın lastiğin en esnek bölgesi olmasıdır. Bu bölgeye yapılan bir tamir yamasının uzun süre dayanması muhtemel değildir, bu nedenle lastik yeniden arızalanacaktır.
Yanak bölgesiyle ilgili bir nokta daha, patlak bir lastiği kurtarmayı umuyorsanız, uzun süre yol almaktan kaçınmanız gerektiğidir. Lastik içerisindeki hava sürüş sırasında lastiğin şeklini korur; bu basınç kaybolduğunda lastik yanağı, jant ve yol arasında sıkışır, bu nedenle sürüşe devam ettiğinizde hasar küçük onarım alanının ötesine geçer.
Başka bir deyişle, patlak lastiğiniz hala küçük onarım alanı içindeyken (ve onarılabilir durumdayken) yola devam etmeyin. Lastik yanağı hasarı, tamirin artık mümkün olmayacağı bir aşamaya gelebilir. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracın en yakın tamir atölyesine çekilmesi veya patlak lastiğin yedek lastikle değiştirmesidir.