Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

Tire repair

Lastik Tamiri

Patlak bir lastikte onarabileceğiniz ve onaramayacağınız şeyler

Pratik bilgiler: Aşağıdaki durumlarda lastik tamir edilemez

  • Diş derinliğinin 1,6 mm yasal sınırın altında olması
  • Kauçuğun çatlaması, aşınması veya bozulması
  • Delinme çapının 6 mm'ye eşit veya daha büyük olması
  • Sırt alanının dışında ve yanak bölgesinde delinmeler
  • Lastiğin yapısal bütünlüğünün bozulması veya run flat lastikte hasar oluşması
  • Güvenlik nedeniyle Continental, lastiğin tamirini değil, daima değiştirilmesini önerir.


Peki, bir veya daha fazla lastiğiniz mi patladı? Bu mümkündür. Lastik tamiri, yeni bir lastik satın almak yerine düşünülebilecek bir seçenektir, ancak sürücüler yasal olarak nelerin tamirine izin verildiğini tam olarak bilmelidir.

Çoğu ülkede onarım malzemelerinin sınıflandırılması ve bir lastiğin kaç kere tamir edilebileceği yasalarla net bir şekilde tanımlanmıştır. Tüm yol kullanıcılarının güvenliğini sağlamak için bu gibi düzenlemeler gereklidir.

Özetle, lastik tamirine şu durumlarda izin verilmez:


  • Diş derinliğinin 1,6 mm yasal sınırın altında olması
  • Lastiğin yapısal bütünlüğünün bozulması veya run flat lastikte hasar oluşması
  • Kauçuğun çatlaması, aşınması veya bozulması
  • Harici bir nesneden kaynaklanan bir hasar oluşması
  • Kordların dışardan görünmesi
  • Geçmişte hatalı tamir yapıldığının anlaşılması.

Delinmenin tam olarak nerede olduğu da önemli  bir faktördür. Kurallara göre lastik tamirleri, “küçük tamir alanı” olarak bilinen lastik sırtı merkezinin dörtte üçü içinde kalmalıdır.

Ayrıca, delinme çapının 6 mm'ye eşit veya daha büyük olduğu durumlarda tamire izin verilmez. Sürücülerin yeni bir lastiğe yatırım yapmaktan başka bir seçeneği yoktur.



Lastik yanağındaki delinmeler tamir edilebilir mi?

Tek kelimeyle, hayır. Daha net bir deyişle, küçük onarım alanının dışında kalan bir delinmenin tamiri, yanak bölgesine yakınlığı nedeniyle uygun değildir.

Yanak bölgesi, basit bir nedenden ötürü tamir alanının dışındadır. Lastiğin günlük kullanımı sırasında bu alan ciddi miktarda gerilime maruz kalır. Bu alanda tamir yapmak, lastiğin yapısal bütünlüğünü zayıflatabilir.

Başka bir faktör de yanağın lastiğin en esnek bölgesi olmasıdır. Bu bölgeye yapılan bir tamir yamasının uzun süre dayanması muhtemel değildir, bu nedenle lastik yeniden arızalanacaktır.

Yanak bölgesiyle ilgili bir nokta daha, patlak bir lastiği kurtarmayı umuyorsanız, uzun süre yol almaktan kaçınmanız gerektiğidir. Lastik içerisindeki hava sürüş sırasında lastiğin şeklini korur; bu basınç kaybolduğunda lastik yanağı, jant ve yol arasında sıkışır, bu nedenle sürüşe devam ettiğinizde hasar küçük onarım alanının ötesine geçer.

Başka bir deyişle, patlak lastiğiniz hala küçük onarım alanı içindeyken (ve onarılabilir durumdayken) yola devam etmeyin. Lastik yanağı hasarı, tamirin artık mümkün olmayacağı bir aşamaya gelebilir. Bu durumda yapılabilecek en iyi şey, aracın en yakın tamir atölyesine çekilmesi veya patlak lastiğin yedek lastikle değiştirmesidir.


Bayi Bulucu

Lastik Değişimi

Here's a simple tip to determine the age of your tires; it's written on the sidewall

Lastikleriniz sizce hangi sıklıkla değiştirilmelidir?

Daha Fazla Bilgi

Lastik Hasarları

Causes and types of tire damage

Lastiğinizdeki hasarı tespit edin.

Daha Fazla Bilgi

Lastiklerin İmhası

A second life for old tires

Hurda lastiklerin nasıl geri dönüştürüldüğünü öğrenin.

Daha Fazla Bilgi