Yeni etiket 3 kriter için bilgi vermek üzere tasarlandı, ancak lastik alırken göz önüne alınması gereken başka önemli etmenler de vardır:
Standart lastik testlerinin etikette yer alanlara ek olarak değerlendirmeye aldığı en az 11 kriter daha var. Bu kriterler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.
Otomotiv üreticileri, yeni araçlarda kullanılacak lastikler için, onaylamadan önce tüm performans kriterlerinde en yüksek standartları arar.
Dahası, sıkça yayınlanan lastik testleri de bu etmenleri hesaba katar ve bu sayede bir lastiğin toplam performansına dair mükemmel birer bağımsız kaynak olmaya devam eder.
"2012’den itibaren lastikler, buzdolaplarının üzerinde gördüğümüze benzer bir ‘enerji etiketi’ taşıyacak. İnanıyoruz ki AB’nin enerji verimliliği, ıslak zeminde yol tutuşu ve gürültü hakkında bilgi veren bir Lastik Etiketi tanımlaması çok iyi oldu. Bu etiket sayesinde sürücüler bir lastiğin özellikleri hakkında bazı bilgileri edinebilecekler. Ancak bu zorunlu etiketleme, satın alma kararına eşlik eden en iyi bilgi kaynağı ADAC’ın kapsamlı ve detaylı lastik testlerinin yerini kesinlikle alamaz."
Test Kriteri | Lastik Etiketi | Lastik Testleri |
Kuru zemin | ||
Sürüş dengesi | Yok | Var |
Kavrama | Yok | Var |
Frenleme | Yok | Var |
Islak Zemin | ||
Frenleme | Var | Var |
Suda kızaklama - dikey | Yok | Var |
Suda kızaklama - yanal | Yok | Var |
Kavrama | Yok | Var |
Virajlarda yol tutuş | Yok | Var |
Gürültü | ||
Araç içi gürültü | Yok | Var |
Dış gürültü | Var | Var |
Yuvarlanma direnci | Var | Var |
Aşınma | Yok | Var |
PAH* yağ seviyesi | Yok | Var |
Yüksek hız performansı | Yok | Var |
*Polycyclic Aromatic | ||
Hydrocarbons |