Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

stage_image1_lg

Why Continental

Lastik Montaj Güvenliği Talimatları

Continental Binek ve Hafif Ticari Araç Lastikleri

Bu lastik montaj güvenliği talimatı Continental AG'nin tüm lastik markaları için geçerlidir ve lastik montajı için uygun eğitim veya servis prosedürleri sağlamaya yönelik değildir. Lütfen bu görevi deneyimli lastik servis uzmanlarına bırakın.

Tire Mounting Safety Instruction - exclamation mark

GÜVENLİK UYARISI!

Lastiğin janta montajının sağlanması tehlikeli olabilir.

Lastik montajı sadece deneyimli lastik servis uzmanları tarafından yapılmalıdır.

Lastik ile ilgili işlemleri yeterli eğitim, uygun alet ve ekipman olmadan gerçekleştirmeyin. Lastiklerin uygun olmayan, hasarlı veya bakımsız aletler ile monte edilmesi ve / veya aletlerin doğru prosedürler uygulanmadan kullanılması, ciddi yaralanmalara veya ölüme neden olan lastik patlamalarına neden olabilir.

Her zaman üreticilerin uyarılarını, kullanım kılavuzlarında, alet ve ekipmanların üzerinde bulunan bilgileri, web sitelerinden ve / veya kalıp olarak lastiğin yanağına basılan talimatları okuyun, anlayın ve uygulayın.

Güvenli olmayan lastikleri kesinlikle şişirmeyin. Lastiğe hava basıncı uygulanması esnasında asla tekerleğin yanında durmayın ve janta temas etmeyin. Herhangi bir lastiğe hava basıncı uygulanırken ortam şartları el verdiğince uzakta ve güvende durun. 

Kişisel güvenlik ekipmanlarının kullanıldığından emin olun. Ör. kulak tıkacı, güvenlik gözlüğü, iş ayakkabıları.

Sizin ve çevrenizdekilerin güvenliği için:

Genel Görüşler:

  • Lastikler jantların genişlik ve çap gereksinimlerine uygun olmalı ve ilgili aracın kullanım onayını almış olmalıdır. Örnek olarak 17” çapındaki lastikler sadece 17” çapındaki jantlara monte edilmelidir, 17.5” çapındaki jantlara montajı denenmemelidir. Eğer lastik yanlış janta monte edilmiş ve kullanılmış ise sonradan uygun bir jant olsa dahi lastiği tekrar kullanmayın, lastiği imha edin. Bu durumdaki lastik gözle görülemeyen hasarlar almış olabilir eğer bu lastiği tekrar kullanırsanız montaj veya kullanım esnasında ciddi tehlikeler ile karşılaşabilirsiniz.
  • Sadece doğru ölçüde, temiz durumda ve paslanmamış jantlar kullanılmadır. Jantlar hasar almamış ve işlem görmemiş olmalıdır.
  • Lastikler hasar almamış ve eğer varsa içindeki yabancı maddeler temizlenmiş olmalıdır.
  • İç lastikli lastikleri monte ederken her zaman yeni bir iç lastik kullanın. Lastik montajı esnasında eski iç lastik esneyemediği için katlanma riski ortaya çıkar bu da iç lastiğin aniden yırtılmasına ve hava kaybına neden olabilir.
  • İç lastiksiz lastikler sadece bu gruba uygun dizayn edilen jantlarda kullanılmalıdır.
  • Güvenlik nedeniyle, iç lastiksiz lastiklerin değişimi sırasında mutlaka yeni supaplar kullanılmalıdır.  Lütfen supap imalatçısının belirlemiş olduğu izin verilen en yüksek basınç değerlerine dikkat edin, geçmeli kauçuk supaplar için genellikle 450 kpa (4,5 bar) / 65 psi’dır. Bu basınç değerleri üzerindeki kullanımlarda metal supapların kullanımı zorunludur.
  • Eğer Lastik Basınç Takip Sistemi (TPMS) kullanılıyor ise, lastik değişiminden sonra sensörlerin değişimi ya da bakımının yapılıp yapılmayacağını üretici tavsiyelerine göre kontrol edin.

Lastiğin Sökülmesi:

  • Lastiği janttan ayırmadan önce, supap iğnesi sökülmeli lastiğin içerisindeki basınçlı hava tamamen boşaltılmalıdır.

Lastiğin Montajı:

  • Lastiği janta monte etmeden önce daima lastiğin damağına ve janta uygun montaj yağlayıcısını sürün. Silikon, petrol veya solvent bazlı kayganlaştırıcılar bu amaç için kullanılmamalıdır.
  • Lastik şişirilirken jant, montaj makinesine sıkıca sabitlenmelidir. Montaj makinasının lastiği sabitleme özelliği yok ise lastiğe hava basıncı şişirme kafesinde ya da başka bir korunaklı yerde uygulanmalıdır.
  • Lastik / jant ekipmanlarında hiçbir zaman için yanıcı madde kullanmayın / uygulamayın. Lastiğin damağını janta oturtmak için asla yanıcı parlayıcı madde kullanmayın. Bu yöntem oldukça tehlikelidir ve lastikte ya da jantta gözle görülemeyen hasarlara neden olup lastiğin kullanımı sırasında tehlikeli durumlara yol açabilir.
  • İç lastiksiz lastikleri janta monte ederken damağın jant üzerinde bulunan jant flanşına tam olarak oturtulduğundan emin olun. Damak bölgesinde oluşabilecek hasarlardan kaçınmak için damağın janta oturtulması esnasındaki basınç 330 kpa (3,3 bar / 48 psi) aşmamalıdır. Eğer bu basınç değerlerinde damak janta düzgün bir şekilde oturmadıysa lastiğin havasını boşaltın ve neden olan etmeni giderdikten sonra gerekli işlemleri yeniden uygulayın.
  • Sadece lastiğin damağı janta düzgün bir şekilde yerleştikten sonra basınç biraz daha arttırılabilir bu sayede lastiğin janta tam olarak oturtulması desteklenmiş olur. Oturtulma basıncı" asla 400 kpa (4.0 bar) / 58 psi aşmamalıdır.
  • Bazı ülkeler için, yerel standardizasyon kuruluşları tarafından farklı maksimum montaj basınç değerleri belirlenmiştir. Yerel standartlara göre bazı ülkelerin montaj basınç örneklerini gösteren tabloyu inceleyiniz ( Temmuz 2018 itibariyle verilen değerlerdir, gerçekliği, doğruluğu ve garantisi verilememektedir).

Ülke

Maksimum Montaj Basıncı

Standart

Almanya

Şişirme basıncı: 330 kpa (3,3 bar) / 48 psi
Damağın oturtulma basıncı: 400 kpa (4,0 bar) / 58 psi

WDK

USA/Kanada

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

RMA/USTMA

Brezilya

275 kpa (2,75 bar) / 40 psi

ALAPA

Japonya

300 kpa (3,0 bar) / 44 psi

JATMA


  • Lastiği düzgün bir şekilde monte ettikten sonra, araç üreticisinin belirlemiş olduğu basınç değerlerini uygulayın.

Run Flat lastikler (SSR):

  • Özel üretim teknolojisi nedeniyle, SSR run flat lastikler sadece Continental tarafından onaylanmış, özel olarak eğitilmiş kişilerce atölye ve servisler tarafından monte edilebilir ve sökülebilir. SSR run flat lastikler için detaylı montaj talimatlarını ve videolarını www.conti-ssr.com adresinde bulabilirsiniz.

Web sitemizde size en iyi kullanıcı deneyimini sunmak için çerez kullanıyoruz. Daha fazla bilgi edinmek veya çerez ayarlarınızı değiştirmek için buraya tıklayın