Otomobil / Van / 4x4 Lastikleri

Continental is a Founding Partner of Extreme E, a new race series setting new milestones in eMobility performance and safety.

EXTREME E

Yarışları için geliştirildi

ELEKTRİKLİ ARAÇLARLA YENİ DAYANIKLILIK SINIRLARINA YOLCULUK

Lastiklerimizden beklentileriniz yükseldikçe, Continental  performans ve güvenlikte yeni kilometre taşlarına ulaşmak için her türlü zorlukla mücadele ediyor. Ve artık Extreme E Yarışlarının Kurucu Ortağı olarak yeni bir maceraya atılmaya hazırız. En ücra bölgelere kadar uzanan bir yarış serisinde bize katılın: dünyanın kuş uçmaz kervan geçmez köşelerine giden rotalar, güçlü bir elektrikli sürücüye sahip sürdürülebilir arazi araçları ve sadece araç ile sürücü arasında mükemmel bir koordinasyon sayesinde başarının mümkün olduğu bir yarış serisi.


DÜNYANIN EN ÜCRA KÖŞELERİNDE EKSTREM YARIŞLAR

Extreme E – The Race

12 teams split into two groups will race in 5 locations, with the top four teams progressing to the knock-out stage.

Elektrikli bir otomobil sizce sadece şehir içi ulaşıma mı yarar? Bir kere daha düşünün. Yeni Extreme E yarışı serileri, sizi gezegenin en vahşi ve amansız bölgelerine götürecek. Büyük ödül için ekstrem koşullarda birbirleriyle kıyasıya yarışan profesyonel sürücülerle motor sporları hiç bu kadar heyecan verici olmamıştı.
Sadece dört sezonda tüm dünyadan izleyici kitlesinin 330 milyona ulaştığı Formula E serisinden aldığı güçle, artık tamamıyla yeni bir yarış organizasyonu için doğru zaman. Extreme E serisi, yüksek performanslı spor arazi araçlarını, sadece hassas mühendislik ve teknoloji ile desteklenen en korkusuz sürücülerin başarılı olabildiği, hayal edilebilecek en sert yol koşullarına çıkarıyor.
Extreme E başladığında, iki gruba ayrılan 10 ekip 5 farklı lokasyonda yarışacak. Ve bu serilerin kurucu ortağı Continental, ister Sudi Arabistan çölünde ya da Kuzey Kutbunda, isterse Amazon ormanlarında, mükemmel yol tutuşunu garanti eden özel tasarım lastikler tedarik edecek.

EKSTREMİN ÖTESİNİ KEŞFEDİN

Extreme-E, motor sporlarının en ekstrem şekli olmayı vaat ediyor. Continental'in bu etkinlik için geliştirdiği lastiklerin resmi test sürücüsü İsveçli yarış yıldızı Mikaela Åhlin-Kottulinsk oldu. Devamını Beyond the Extreme video serimizde izleyebilirsiniz.


EKSTREME DOĞRU ADIM ADIM

Extreme E – St. Helena

Extreme E deneyiminin mutlak bir parçası olarak, cesur rakiplerimizi dünya genelinde beş farklı yarış alanına eski bir Kraliyet Posta Gemisi olan RMS St Helena taşıyacak.

Extreme E deneyiminin mutlak bir parçası olarak, cesur rakiplerimizi dünya genelinde beş farklı yarış alanına eski bir Kraliyet Posta Gemisi olan RMS St Helena taşıyacak.
Multimilyon Euro'luk bir tadilatla dönüştürülen ve yenilenen bu gemi, son teknolojili bir tamir atölyesinin yanı sıra operasyon, lojistik, iletişim ve konaklama hizmeti veren bir merkez ve yüzen bir çalışma üssü görevini görecek.
Extreme E macerası bizi nereye götürecek ve sürücüler ne tür zorluklarla karşılaşacak?

Extreme E – Location desert

Extreme E, Sahara Çölünün kuru subtropik sınırında bir yarışa ev sahipliği yapacak.

20 – 21 Mart 2021: Sudi Arabistan, Sharaan, Al-`Ula.

Extreme E, ilk olarak, Sahara Çölünün kuru subtropik sınırında bir yarışa ev sahipliği yapacak. Yağış miktarından daha fazla suyun topraktan buharlaştığı çöl bölgesinin başlıca özellikleri, sert iklim şartları, su sıkıntısı ve çorak arazi olarak sayılabilir. Dört çeker sürüş bu bölgede son derece önemlidir. Normal arabalar sert kumda ilerlerken, yer değiştiren kum tepeleri üzerinde yol almak için daha fazla çekiş ve dört teker gücü gerekir.


Extreme E – Location indian ocean

Senegal, Extreme E yarışlarının kıyı ayağına ev sahipliği yapıyor.

29 – 30 Mayıs 2021: Senegal, Lac Rose.
Extreme E, Senegal'de Lac Rose yakınlarında bir yarışa ev sahipliği yapıyor. Görkemli okyanusun nefes kesici manzarası sürücülerin görüş mesafesinden çok uzakta olmayacak, ama sürücüler her şeyden önemlisi kum ve deniz suyunun birleştiği bir arazide yarışa konsantre olmak zorunda kalacak. Yine neredeyse Sahara çölündeki kadar kurak, benzersiz bir sert kum zeminde yarışacak olan elektrikli SUV araçlarda dört çeker sürüşün önemi ön plana çıkacak.

Extreme E – Location arctic

Extreme E'nin en dikkat çekici yarışlarından birine Kuzey Kutbu ev sahipliği yapacak.

28 - 29 Ağustos 2021: Grönland, Kangerlussuaq, Russell Glacier.
Kuzey Kutbu dünyanın tepesinde yer alır, donmuş kıtalar ve takım adaların etrafını sardığı sürüklenen buz kütleleriyle kaplı derin bir okyanus. Dramatik bir şekilde erimeye devam eden buzullar, iklim değişikliğinin gezegenimiz üzerindeki gözle görülür etkilerini gösteriyor. Bu ortamda, Extreme E en muhteşem yarışlarından birine ev sahipliği yapacak. Elektrikli araçlar, en yüksek hızlarda dahi taşlı zeminlerde yol tutuşu ve çekiş gücünü korumalıdır.


 

ŞİMDİYE KADAR ÜRETİLEN EN DAYANIKLI LASTİK

Extreme E – Continental tires

Ekstrem bir yarışta ekstrem lastikler gerekir: Continental lastikleri!

Ekstrem bir yarışta ekstrem lastikler gerekir

Extreme E şimdiye kadar dünyada görünen en ekstrem yarış serisidir. Böyle benzersiz ve sert şartlarda gerçekleştirilen bir yarışta yeni bir lastik türüne ihtiyaç duyulur. Extreme E Kurucu Ortağı olarak, tüm yarışmacıların her türlü zorluk karşısında mümkün olan en iyi ekipmanla mücadele etmeleri için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Continental bu yarış serisinin şartlarını dikkatle inceleyerek yarış ekiplerinin ihtiyaçlarına özel ultra yüksek performanslı bir lastik geliştirdi. Performansı optimize edilen lastikler, sadece olağanüstü şartlar için değil, yarışlara katılan tam elektrikli SUV'ların ihtiyaçlarını da karşılamak üzere geliştirildi.
Kavurucu sıcaklar veya dondurucu soğuklar, çamurlu, kumlu veya buzlu – yol şartları ne kadar olağanüstü olursa olsun, yarışmacılar ve araçlarının yarışın her etabında yol tutuşu, çekiş gücü ve mükemmel performans gösteren güvenilir lastiklere ihtiyacı olacak. Extreme E için geliştirilen yeni Continental CrossContact LX, dengeli bir dört mevsim turing lastiğidir. Özel tasarım sırtı, her türlü zeminde çekiş gücünü ve dengeyi artırır. Güçlü yönlerini daha da geliştirerek Extreme E'nin ihtiyaçlarına cevap verecek yepyeni bir lastik yarattık. CrossContact dünyanın en ekstrem yarışında yarışmacıların bitiş çizgisine güvenle varmalarına yardımcı olacak.

RALLİ SÜRÜŞÜ HİÇ BU KADAR ELEKTRİKLİ OLMAMIŞTI

Extreme E – Race specifications

Tüm Extreme E katılımcıları aynı standart ekipman setini kullanacak: lastikler, akü ve SUV modeli.

Olağanüstü elektrikli – Ekstrem yarışlar için elektrikli SUV araçlar

Tüm Extreme E katılımcıları aynı standart ekipmanları kullanacak: Bu noktada motor sporu ekipmanları üreticisi Spark Racing Technology devreye giriyor; off-road yarış serisinin cesur öncüleri için yepyeni bir elektrikli SUV modelini tasarlayarak montajını ve teslimatını yapacak.
Extreme E araçlarının diğer bir kritik parçası ise aküsü olacak. ABB FIA Formula E Şampiyonasının ilk dört sezonunda akü ve hücrelerinin üreticisi Williams Advanced Engineering bu önemli parçadan da sorumlu olacak.

Extreme E – Racing car

All Extreme E participants use the same SUV-model, built by Spark Racing Technology.

EKSTREM YARIŞLARI İÇİN TAM ELEKTRİKLİ BİR SUV NASIL YAPILIYOR?

Extreme E'de yarışacak olan tam elektrikli SUV Odyssey 21, en zorlu koşullar için donatıldı. Etkileyici arabayı keşfedin.

EXTREME E ŞAMPİYONASI NASIL KAZANILACAK

Extreme E, tüm elektrikli SUV araçların dünyanın en ekstrem koşullarında başa baş yarıştığı dünya çapında bir şampiyonadır.
Her etkinlikte iki gün yarışılır. Eleme yarışları, final turlarının yapılacağı ikinci günden önce, ilk gün yapılacak. 1. gün her takım, dört araca kadar olan gridlerde iki kez yarışacak. 1. günün sonunda ilk dört 1. yarı finale, son dört ise "çılgın yarış" olarak adlandırılan 2. yarı finale kalacak. 1. yarı finalin ilk üçü ile ya hep ya hiç "çılgın yarışın" sadece galibi finale kalacak. Finalin galibi X prix'i kazanacak.
Yaklaşık 8 km uzunluğundaki off-road etaplarının her yarışında iki tur olacak. İlk turun sonunda, bir tur kadın ve bir tur erkek pilot olacak şekilde sürücülerin yer değiştirmeleri gerekiyor.


Extreme E – The rules of the race

At Extreme E, two groups of six teams compete against each other in a fast-paced round-robin tournament.