Tüketiciler, lastik bakımında önemli bir rol oynamaktadırlar. Lastiklerin, aşınarak minimum diş derinliğinin altına düşmesi, hasar görmesi veya yıpranması (patlaklar, kesikler, darbeler, çatlaklar, balon yapması, havasının inmesi, aşırı yüklenilmesi, vb.) gibi farklı nedenlere bağlı olarak değiştirilmeleri gerekebilir. Bu nedenlerden dolayı lastikler (yedek lastik dahil olmak üzere) rutin olarak, örneğin ayda en az bir kez, kontrol edilmelidir.
Düzenli kontroller, bir lastiğin daha uzun ömürlü olması için özellikle önem taşımaktadır. Continental, lastiğin zarar gördüğünün tespit edilmesi veya bundan şüphelenilmesi durumunda, tüketicinin lastiklerini bir lastik servisi uzmanına göstermesini tavsiye eder. Tüketiciler bu uzmandan alacakları tavsiyeye göre lastikleri kullanmaya devam edip edemeyeceklerine karar verirler. Yedek lastiklerin de aynı anda muayene edilmesi tavsiye edilir. Bu rutin muayene, araçta bir lastik basınç takip sistemi (TPMS) olup olmadığına bakılmaksızın yapılır.
Tüketicilere, daima lastiklerinin dış görüntüsünün bilincinde olmaları tavsiye edilir. Ayrıca hava kaybındaki artış, gürültü veya balans gibi dinamik performansta meydana gelebilecek değişiklikler konusunda da uyanık olmalıdırlar. Bu tip değişimler, lastiklere bağlı bir yetersizliği önlemek adına bir ya da daha fazla lastiğin değiştirilmesi gerektiğinin habercisi olabilir.