Bu yönetmelik ilk etapta sadece 2019 Ocak ayından itibaren üretilen ve maksimum brüt araç ağırlığı (GVW) 16 ton olan (araç grupları 4, 5, 9, 10) kamyonlar için geçerliydi. 2020 Ocak ayından itibaren, brüt ağırlığı 7,5 ton veya üstü hafif kamyonlar da (araç grupları 1, 2, 3) bu yönetmeliğe dahil edildi. Yönetmelik, iki aks veya üstü sabit veya damperli kamyonlar için geçerli olacak.
2022 yılının sonunda, bu yönetmelik gözden geçirilerek muhtemelen yolcu otobüsü ve römorkları da kapsayacak şekilde genişletilecek. Bunun basit bir hedefi var: Avrupa Parlamentosuna göre, "Böyle kademeli bir yaklaşım, enerji tasarruflu teknolojilerin sıfır ve düşük emisyonlu ağır vasıtaların piyasaya girişini hızlandırmak için sektöre açık ve erken bir uyarıdır."
Bu yönetmelik, çöp kamyonları veya inşaat makineleri gibi araçları kapsamıyor. Bu araçlar düşük kilometre yaptıklarından CO₂ emisyonları da düşük seviyede olacaktır.
Aks | Aks Konfigürasyonu | Şasi Konfigürasyonu | Max. Yük [t] | Araç Sınıfı | |
2019 itibariyle | 2 | 4x2 | Kamyon veya çekici | > 16t | 4, 5 |
3 | 6x2 | Kamyon veya çekici | > 16t | 9, 10 | |
01/2020 itibariyle | 2 | 4x2 | Kamyon veya çekici | 7.5t ‒ 10t >10t ‒ 12t >12t ‒ 13t | 1 2 3 |